Yksin- ja yhteishuoltajien olohuone

ti 14.2. klo 17.30 – ti 14.2. klo 19.30

Pohjan seurakuntakoti

Yh-iltojen tarkoituksena on toimia vertaistukiryhmänä, jossa yksin- ja yhteishuoltajat voivat tavata toisiaan keskustelun ja teemailtojen merkeissä. Illoissa on järjestetty lastenhoito. Pientä purtavaa nyyttärien tapaan.

Yksin- ja yhteishuoltajien illat ovat valtakunnallinen toimintamalli yhdessä Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry:n kanssa. Usein yhteyshenkilöt tulevat seurakunnasta. Seinäjoella kokoonnutaan kerran kuukaudessa suurelta osin keskustelun ja vertaistuen merkeissä, mutta myös teemailtoja järjestetään, joissa vieraileva työntekijä alustaa ryhmää kiinnostavista aiheista. Pieni levähdys arjen keskelle auttaa jaksamaan paremmin, varsinkin, kun illoissa on järjestetty myös lastenhoito. Tarjoilua voi kukin tuoda nyyttärien tapaan. Kahvi/tee/mehu ja keksit kuuluvat jokatapauksessa iltaan. Paineita ei siis kannata ottaa.
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille

Seinäjoen seurakunta

Seinäjoen alueseurakunta
Diakonia
Ala-Kuljun katu 1C
60100 Seinäjoki

Mielenterveystyö, perhetyö, näkövammaistyö ja yhteisvastuukeräys. Jouppi – Alakylä – Katajalaakso – Huhtala – Niemistönmaa.

Seijan työvastuisiin kuuluvat yleisen ja yhteisen diakoniatyön lisäksi mielenterveystyö, perhetyö, erityisesti yksinhuoltajien parissa tehtävä työ, näkövammaistyö ja yhteisvastuukeräys. Seijan lähiövastuualue on: Joupin - Alakylän -Katajalaakson -Huhtalan ja Niemistönmaan lähiöissä ja kylillä.