Seinäjoen seurakunnan musiikkikoulu

Musiikkikoulussa on paikkoja lapsille ja aikuisille. Mukaan otetaan kaikki innokkaat musiikinharrastajat ilmoittautumisjärjestyksessä. Tarvitsemme vuosittain myös uusia innokkaita opettajia musiikkikouluun.

Ilmoittaudu mukaan

Oppilaspaikkoja on tarjolla kaudeksi 2023–2024 pianossa, kitarassa sekä nokka- ja poikkihuilussa.

Myös aikuisille on avoinna muutamia oppilaspaikkoja. Tiedustelut ja ilmoittautumiset musiikkikoulun rehtorille Pirjo Kotkaniemelle 0400 926 400, mielellään arkisin kello 15 jälkeen, tai sähköpostitse osoitteeseen pirjo.kotkaniemi@gmail.com.

Tuntien sopiminen viikolla 34.

Opettajaksi musiikkikouluun?

Oletko suorittanut pt. 3 tutkinnon tai omaat vastaavat tiedot? Oletko kiinnostunut opetustyöstä? Onko sinulla muutaman viikkotunnin verran aikaa opetustyöhön vaikkapa lukio-opintojesi ohella?

Jos vastasit kyllä, voit olla Seinäjoen seurakunnan uusi musiikkikoulun opettaja. Palkkaus määräytyy suorittamasi tutkinnon perusteella. Kaudeksi 2023–2024 on tarjolla työtä pianon, kitaran ja huilunsoiton opettajille. Ota yhteyttä musiikkikoulun rehtoriin Pirjo Kotkaniemeen: pirjo.kotkaniemi@gmail.com, 0400 926 400.

Musiikkikoulun lukukausimaksu

Musiikkikoulun lukukausimaksu on syksyltä 120 euroa ja keväältä 130 euroa lapselta, sisaralennus on 100 euroa ja toinen soitin on 80 euroa. Aikuisten kuuden kerran opetuspaketin hinta on 180 euroa.

Opiskelu musiikkikoulussa

Musiikkikoulun lukukausi sisältää 12 opetuskertaa syksyllä, 13 opetuskertaa keväällä. Yksilöopetusaika on kerrallaan 20 minuuttia / oppilas.

Seinäjoen seurakunnan musiikkikoulun soittimet ovat piano, huilu ja kitara. Pianonsoiton voi aloittaa 6 vuoden iässä. Huilun ja kitaran soiton voi aloittaa 8–10 vuoden iässä.

Opetus on seurakunnan tiloissa ja opetuksesta huolehtivat pääasiassa nuoret, jotka ovat omissa soitto-opinnoissaan pidemmälle ehtineitä Etelä-Pohjanmaan musiikkiopiston oppilaita.

Opetukseen pääsevät kaikki lapset ilmoittautumisjärjestyksessä. Opetuksessa käytetty materiaali on samaa kuin muissa julkisissa musiikkioppilaitoksissa, mutta kevätsoittajaisissa hengellinenkin musiikki näkyy.

Musiikkikoulussamme oppilas saa edistyä omista ja kunkin perheen asettamista lähtökohdista käsin. Musiikkikoulun oppilaita pyydetään esiintymään seurakunnan tilaisuuksiin.

Ilmoittaudu musiikkikouluun

Musiikkikoulun rehtori