Ojalan pappila

Ojalan pappilan etupiha ja ulko-ovi.

Avoinna tapahtumien yhteydessä.

Pappilassa on nuorten käytössä kitaroita, laulukirjoja, kosketinsoitin, pelejä ja cd-soitin. Pappilan pihamaalla on iso nurmikenttä, jossa voi kehitellä monenlaisia aktiviteetteja.

Keittiötilat ovat melko vaatimattomat esim. perhejuhlan järjestämiseen. Tiloihin johtaa korkeat kiviportaat.

Ojalan pappila on Ylistaron kappeliseurakunnan lapsi- ja nuorisotila. Pappila on vanha kirkkoherran pappila, joka on valmistunut 1878. Se on ollut kirkkoherrojen asuntona yhtäjaksoisesti vuoteen 1993 asti. Vuoteen 1986 asti pappilassa oli myös kirkkoherranvirasto. Nuorten ja lasten tilaksi se muutettiin viimeisen pappilassa asuneen kirkkoherran muutettua pois.

Tiloissa kokoontuu mm. päivä- ja perhekerhoja, pyhäkoulu sekä tyttö- ja poikakerhoja. Nuorten kokoontumispaikkana se haluaa viestittää päihteettömyyttä, ihmisten tasa-arvoista hyväksyntää, yhdessä tekemisen tärkeyttä ja vastuuta omista teoista sekä yksilön vastuuta yhteisössä.

Ojalan pappilassa käy treenaamassa useita nuorten bändejä. Soittotilat sijaitsevat Ojalan pappilan yläkerrassa. Bänditoimintaa koordinoi Sami Nortunen ja treeniaikoja voi varata häneltä numerosta 040 595 7072. Treenitilat ovat rajalliset ja niiden käyttöä ohjaavat säännöt. Bändilaitteiden käyttöön saa opetusta.

Pihaan mahtuu pysäköimään noin 20 autoa.

ke 20.3. klo 9.00 -12.00

Päiväkerho Ojalan pappila

Päiväkerho on kaksi kertaa viikossa kokoontuva kerho 2-5-vuotiaille lapsille.
to 21.3. klo 9.30 -12.00

Perhekerho Ylistaron pappila

Perhekerho on lasten ja heidän läheistensä kohtaamispaikka.
to 21.3. klo 16.30

Puuhakerho Pappilassa

Koululaisten oma kerho, jossa pelataan, leikitään ja askarrellaan.
to 28.3. klo 16.30

Puuhakerho Pappilassa

Koululaisten oma kerho, jossa pelataan, leikitään ja askarrellaan.
ke 3.4. klo 9.00 -12.00

Päiväkerho Ojalan pappila

Päiväkerho on kaksi kertaa viikossa kokoontuva kerho 2-5-vuotiaille lapsille.