Sururyhmät

Sururyhmät on tarkoitettu kaikille, jotka kantavat surua läheisen ihmisen kuoleman vuoksi. Ryhmä tarjoaa mahdollisuuden keskustella ja käydä läpi menetykseen ja suruun liittyviä asioita ja tunteita. Ryhmässä voi luottamuksella keskustella ja kuunnella, jakaa ajatuksiaan tai olla vain hiljaa. Sururyhmät ovat maksuttomia.

Lasten sururyhmä

Lasten sururyhmä on tarkoitettu läheisensä kuoleman kautta menettäneille noin 5–10-vuotiaille lapsille. Ryhmässä lapset saavat käsitellä turvallisesti kohtaamaansa surua leikkien, laulujen ja satujen avulla. Tärkeä osa sururyhmän työskentelyä on katseiden kääntäminen tulevaisuuteen, leikkiminen, itseä ilahduttavien asioiden tekeminen. Vaikka ryhmän nimi on sururyhmä, ei lapsen elämään tarvitse liittyä isoa huolta tai murhetta. Vertaisryhmässä tunteita on hyvä jakaa ja työstää monella tapaa. Iltapala tarjotaan lapsille jokaisella kokoontumiskeralla.

Seuraava Lasten sururyhmä kokoontuu keväällä 2024 Kultavuoren seurakuntakodilla, Ilmolantie 3
4.4., 11.4., 18.4.,25.4. ja 2.5. kello 17-18.30.

Tiedustelut kevään 2024 sururyhmästä sähköpostiosoitteisiin taija.ketonen@evl.fi tai anne.saranpaa@evl.fi

Seinäjoen sururyhmä

Seinäjoen sururyhmään on jatkuva ilmoittautuminen. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 044 761 5417  tai anna.saaristo@evl.fi

Nurmon sururyhmä

Tiedustelut Nurmon sururyhmästä Niinalle Vuorelalle numeroon 050 468 3730 tai sähköpostilla niina.vuorela@evl.fi

Peräseinäjoen sururyhmä

Tiedustelut Peräseinäjoen sururyhmästä diakoniatyöntekijä Tarja Niemeltä numeroon 040 547 8918 tai sähköpostilla tarja.niemi@evl.fi

Ylistaron sururyhmä

Ylistarossa kokoontuvaa sururyhmää ohjaa diakoniatyöntekijä Aino Vähäsarja ja kappalainen Jarmo Happonen. Ryhmä kokoontuu seitsemän kertaa. Kokoontumispaikkana toimii Ylistaron kappeliseurakunnan viraston sali. Ensimmäinen kokoontuminen torstaina 18.4. klo 15.

Loput Ylistaron sururyhmän kokoontumiskerrat ovat  torstaina 25.4. kello 15, keskiviikkona 8.5. kello 15, keskiviikkona 15.5. kello 15, keskiviikkona 29.5. kello 15, torstaina 6.6. kello 15 ja keskiviikkona 26.5. kello 15. Lisäksi kesän jälkeen on ryhmän kokoontuminen keskiviikkona 18.9. kello 16.30, jonka päätteeksi iltamessu kirkossa klo 18.  Ilmoittautuminen Ylistaron sururyhmään tästä linkistä (mvsoy.fi)

Sururyhmien yhteyshenkilöt paikkakunnittain

Diakonityöntekijä
Peräseinäjoen kappeliseurakunta
Kirkkotie 2
61100 Peräseinäjoki
Vs. kappalainen
Seinäjoen alueseurakunta
Ala-Kuljun katu 1A
60100 Seinäjoki
Lähetys- ja vapaaehtoistyön sihteeri
Nurmon kappeliseurakunta
Nurmontie 3
60550 Nurmo
Kappalainen
Ylistaron kappeliseurakunta
Markinsalontie 2 B
61400 Ylistaro
Seinäjoen alueseurakunta

Päivystys arkisin maanantaista perjantaihin kello 9–12.