Kansainvälisen vanhan musiikin päivän aaton konsertti

ke 20.3. klo 19.00

Lakeuden Risti

Neitsyt Maria - sanoin ja sävelin
Kajsa Dahlbäck, sopraano
Tea Polso, cembalo
Heidi Peltoniemi, barokkisello
Terje Männi, viulu
Helena Turja, sanat

Kansainvälistä vanhan musiikin päivää vietetään joka vuosi 21.3. Johann Sebastian Bachin (s.1685) syntymäpäivänä, jolloin konsertteja järjestetään ympäri Eurooppaa eri kaupungeissa. Myös eri puolilla Suomea vanhan musiikin päivää on alettu viettää viime vuosina näkyvämmin. Tänä vuonna Lakeuden Ristissä kuullaan Bachin syntymäpäivän aattona keskiviikkona 20.3. klo 19 Bachin ja Monteverdin Maria-aiheista musiikkia. Konsertissa kuullaan sopraanoaarioita kansainvälisesti tunnustetun vanhan musiikin tulkitsijan Kajsa Dahlbäckin laulamana. Neitsyt Mariasta kertovissa sanoissa kuljemme Nasaretin Marian maailmaan. Ihmettelemme toisaalta Maria myyttiä ja toisaalta katselemme Marian inhimillisiä kasvoja.
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä