Ylistaron kappeli (Ylistaron kirkon vieressä)

Kuva Ylistaron kappelista.

Lapuantie 138, 61400 Ylistaro

050 511 4659 (suntio/vahtimestari)

Avoinna sopimuksen mukaan

Kappeliin mahtuu n. 50 henkeä ja sitä voi varata palvelutoimistosta, puh. (06) 418 4200.

Kappeli kunnostettiin Ylistaron kappeliseurakunnan käyttöön vuonna 2017. Penkit saatiin vanhoista urkuparven penkeistä. Lisäksi istuimiksi maalattiin lankkuja ja pukit niiden alle.

Vanhan, nykyisen sankarihautausmaan alueella olleen ja yli 150 vuotta sitten käytöstä poistetun kirkon tavaraa ovat ilmeisesti kaksi alttarin vieressä olevaa kuvaa ja varmuudella virsinumerotaulu.

Kappeli on käytössä pääasiassa kesäaikaan, mutta myös talvikaudella tila saadaan käyttöön tarvittaessa, jos ei ole kovia pakkasia. Kappelissa voidaan järjestää pieniä tilaisuuksia, kuten hautajaisia, häitä, kasteita ja seuroja.

Esteettömyys

Ylistaron kirkon pääeteisessä on Inva-WC. Kirkon takana on invaluiska sakariston ovella.

Pysäköinti

Kappeli sijaitsee kirkon vieressä, valtatien varrella. Kirkon edessä on iso pysäköintialue.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc