Isot ja vanhat

Isona ja vanhana toimit nuorempien esikuvana ja pääset tutustumaan uusiin ihmisiin.

Isokoulutus

Iso on rippikoulun ja isokoulutuksen suorittanut leiriavustaja. Isokoulutukseen kutsutaan rippikoulun käyneitä nuoria, jotka ovat seurakunnan jäseniä. Isokoulutus on kaksivuotinen ja maksuton. Isokoulutus pitää sisällään kolme leiriä, viikkokokoontumisia sekä tapahtumia. Näissä on aina mukana seurakunnan työntekijä. Isokoulutuksen voi käydä vaikkei haluaisikaan hakea isoksi. Koulutuksesta saa todistuksen, jolla voi saada kurssin toisen asteen kouluissa.

Isokoulutuksessa voit mukavan ja tärkeän yhdessäolon lisäksi oppia paljon lisää elämästä, uskosta, maailmasta, toisista ihmisistä ja omasta itsestäsi.

Vanhakoulutus

Vanhakoulutus on jatkoa isokoulutukselle ja kestää vuoden verran. Koulutukseen sisältyy kolme koulutusleiriä sekä muutamia viikkotapaamisia. Lisäksi vanhakoulutukseen osallistuvat toimivat isojen ohjaajina isokoulutuksessa.

Vanhakoulutuksesta saa todistuksen, jolla voi hakea kurssia sen jälkeen, kun on toiminut vanhana rippileirillä.