Käsityöt

Tue lähetystyötä aloittamalla harrastus käsityön parissa. Käsitöitä lähetetään suoraan tarvitseville tai myydään Seinäjoen seurakunnan Lähetyssoppi-myymälässä, jonka tuotto kohdistetaan lähetystyölle. Voit myös lahjoittaa itse tekemiäsi käsitöitä Lähetystyöhön. Käsityöryhmät ovat vapaaehtoisten järjestämää toimintaa Seinäjoen seurakunnassa.

Käsityöryhmät Seinäjoen seurakunnassa

Puutyöryhmä Puusterit Seinäjoella

Luo uutta – Korjaa vanhaa

Puutyöryhmä Puusterit kokoontuvat keväällä vain tarpeen mukaan ja projektiluontoisesti.
Aloitamme taas syksyllä 2023 vakituiset kokoontumiset.

Tule rohkeasti mukaan mikäli:

• sinulla on mielessä jokin projekti, jonka haluat aloittaa,
  • sinulla on keskeneräinen projekti, jonka haluat viedä päätökseen,
  • sinulla on rikkinäinen tai huonokuntoinen kaluste, tai puuesine, jonka haluat korjata, maalata jne.,
  • haluat osallistua yhteisiin projekteihin, joissa valmistetaan esineitä seurakunnan työalojen tarpeisiin tai myytäväksi esim. Lähetyssoppiin,
  • tai et vielä tarkalleen tiedä, mitä haluaisit puusta tehdä.

Puustereihin voi tulla mukaan yhdeksi kerraksi, tai useammaksi, riippuen projekteistasi. Omia projekteja varten sinun tulee hankkia puutavara ja muu materiaali itse. Verstaalla on säilytystila keskeneräisille töille ja materiaalille.

Sinulle annetaan tarvittava ohjaus puuntyöstökoneiden käytössä ja turvallisuudessa.

Osallistujien on hyvä ottaa mukaan omat kuulosuojaimet, suojalasit, sekä hengityssuojain.
Ryhmään ilmoittautuminen ja lisätiedot Esa Latvalalle numeroon 040 676 1669 tai Olavi Hepomäelle numeroon 044 764 9384.

Käsityökamari Nurmossa

Käsityökamari kokoontuuHyllykallion seurakuntakodin Olotilassa. Käsityökamariin voi tulla oman aikataulun mukaan. Käsityökamarissa voi tehdä omia käsitöitä tai tehdä käsitöitä lähetystyön hyväksi tarjolla olevista langoista ja malleista. Ota mukaan omat tarvikkeet tai tee diakoniatyön langoista myyntituotteita.

Sukka- ja nuttupiiri Nurmossa

Nurmossa Ylijoen kylätalolla kokoontuu sukka- ja nuttupiiri perjantaisin kello 12–15. Piirissä kokoonnutaan käsitöiden kanssa kahvipöydän ääreen keskustelemaan ja vaihtamaan kuulumisia. Sukka- ja nuttupiirin valmistamia käsitöitä voi ostaa Nurmon Olotilalta, tuotto ohjataan diakonia- ja lähetystyön tukemiseen.

Käsityökahvila Peräseinäjoella

Käsityökahvila kokoontuu  Peräseinäjoen seurakuntatalolla. Käsityökahvilassa voi tehdä omia käsitöitä tai tehdä käsitöitä Lähetystyön hyväksi tarjolla olevista langoista ja malleista. Paikalle voi kahvilaan voi tulla myös juttelemaan ystävien kanssa kahvikupin ääreen. Halutessasi voit lahjoittaa kahvirahan Lähetystyön hyväksi. Käsitöiden teon ja kahvittelun lomassa vietetään usein hartaustuokio ja pidetään taukojumppa.

Pipopiiri Ylistarossa

Pipopiiri kokoontuu kerran kuussa Ylistaron seurakuntatalon tiloissa. Pipopiirissa neulotaan nuttuja, myssyjä ja peittoja Tansaniaan. Ylistaron kappeliseurakunnan entinen nimikkolähetti Leena Pasanen asuu edelleen Tansaniassa osan vuodesta ja tekee siellä vapaaehtoistyötä. Käsitöitä lähetetään 4–5 kertaa vuodessa Ilembulan sairaalaan, jossa Leena jakaa käsityöt sairaalan keskosille ja muille tarvitseville. Piiriläiset maksavat pakettien postittamisen yhteisestä kolehtikassasta.