Kassu voitti nallevaalit

Sunnuntaina 18. marraskuuta käydyt Seinäjoen seurakunnan nallevaalit on voittanut Kassu 216 äänellä.
Harmaa Kassu-nalle

Vaalitulos oli tasainen, myös muut ehdokasnallet saivat runsaasti ääniä: Suvi Hattara 190, Hilma 174, Herra Kesäheinä 155 ja Toivo Reinola 124. Yhteensä nallevaaleissa annettiin ääniä 859.

Nallevaalien voittajasta tulee Seinäjoen seurakunnan varhaiskasvatuksen oma nimikkonalle. Voittajanalle Kassu pitää vanhoista autoista, mönkijöistä ja erityisesti moottoripyöristä. Kassu harrastaa kaikkien moottoreiden ja polkupyörien korjaamista ja toimii isänsä apurina. Kassu myös laulaa ja soittaa kitaraa – hänen lempilaulunsa on Pöllörokki.

Vaalilupauksenaan Kassu kertoi tekevänsä kunniakierroksen ja vetävänsä musiikkihetken joka alueella.

Nallevaalien kampanjapäällikkö Merja Loppi kuvailee vaaleja onnistuneeksi.
- Varhaiskasvatuksen kerhoissa nallevaaliehdokkaiden vastaanotto on ollut erittäin positiivista. Lapset ovat odottaneet malttamattomina voittaako heidän ehdokkaansa. Kerhojen ohjaajat ovat tehneet suuren vaalityön tekemällä erilaisia asioita nallejen kanssa – ne ovat olleet mukana mm. hartauksissa ja leikeissä. Lasten määrätietoisuudesta äänestystilanteessa huomasi, että nalle-ehdokkaiden persoonat ovat tulleet tutuksi ja oma ehdokas on löytynyt helposti.

Nuoret, vanhat sekä pienet ja isot ovat kaikki äänestäneet nallevaaleissa yhtä innokkaasti. Aikuisia on huvittanut ehdokkaiden nimet sekä heidän persoonansa. Moni äänestäjä sanoi, että nämä nallevaalit ovat tosi hyvä ja kiva juttu etenkin lapsille, mutta myös aikuisille.

Nallevaaliorganisaatio kiittää kaikkia äänestäjiä ja toivottaa hyviä lukuhetkiä nallekirjan parissa!

Mon Nov 19 00:21:00 EET 2018