Kesäkahvi tekee hyvää

Nurmon kappeliseurakunnan tapulikahvilaa pyöritetään läpi kesän aina kirkkopihahartauksien päälle vapaaehtoisvoimin.

Tapulikahvio_kollaasi_XL.jpg

Lähetyssihteeri Niina Vuorela kertoo, että pääsääntöisesti kahvilatyövuoroja on vapaaehtoistyöntekijöillä keskiviikko kerran kesässä, mutta useammankin tuurin saa niin halutessaan ottaa.

Nurmon kaunis kirkkotarha on saanut tapulikahviosta idyllisen kesäkeitaan. — Rakensimme tästä ympäristöseurakunnalle sopivassa kierrätyshengessä ja lähetystyön kansainväliseen maailmaan istuvan iloisenkirjavan sopen. Löysin Hyllykalliolla roskakatoksesta käytöstä poistettuja luokkahuonetuoleja, jotka eivät vaatineet muuta kunnostusta kuin pehmusteet päälleen. Nyt eivät leidit revi sukkahousujaan eivätkä herrat housuntakamuksia! nauraa Niina.

Tässäpä hyvä vinkki joka kodin kesäterassille: tutki varastot ja koulua kirpparit – värikkäistä räsymatto- ja poppanapaloista saa kauniita ja kestäviä kesäkalusteiden päällisiä. Kesän jälkeen, tai aina tarvittaessa, pehmusteet pesuun ja sitten vain odottamaan uutta käyttöä. — Meilläkin nämä ovat jo kuudetta kesää kierroksessa ja edelleen aivan uuden veroisia.

Keppihepo hirnahtaa

Tapulikahvilaan on istahtanut myös neljän naisen iloinen seurue. He kertovat, että kokoontuvat läpi kesän tapaamaan toisiaan kirkkopihahartauteen. — Ja tottahan toki joka kerta myös kahvitellaan sanankuulon päälle, hyvän asian puolesta, tiivistää Arja Laaksonharju joukon tunnot.

Kahvilla pistäytyessään voi kupposen hinnan lisäksi tukea lähetystyötä myös ostoksin. Toinen toistaan komeampivartinen sukkapari odottaa tapulikahvilassa ostajaansa ja niiden viedessä hirnuu kesälaitumelle pääsyä odottaen liinaharjainen katras keppihevoisia. — Lieköhän tuossa yksi minunkin kutimestani peräisin oleva polle? tutkailee Anja Rintanen.

Tällaisia taideteoksia syntyy Nurmossa Ylijoen sukka- ja nuttupiirissä, joka kokoontuu perjantaisin Ylijoen koulun kerhotilassa sekä Käsityökamarissa Hyllykalliolla aina tiistaisin.

Katso Nurmon kesäkeskiviikkoisten kirkkopihahartauksien ja tapulikahvien tarkemmat tiedot tapahtumakalenteristamme >>

Kuva: Arja Laaksonharju, Anja Rintanen, Sinikka Yli-Brusi ja Aino Syrjälä houkuttelevat, että Nurmoon kannattaa tulla kirkkopihahartauteen ja tapulikahville säällä kuin säällä: jos sattuu sade, pidetään hartaus kirkossa – ja helteellä tapuliin saadaan molemmat ovet avaamalla virkistävä tuulenvire.

2019-06-17 09:58:00.0