Peräseinäjoen hautausmaalla kaadettu hautakiviä

Vahingonteossa osa hautakivista vaurioitui, seurakunta on yhteydessä omaisiin alkuviikon aikana. Vahingontekoa koskeva tiedottaminen tapahtuu keskitetysti poliisin toimesta.

Poliisi sai lauantaina hieman kello kahdeksan jälkeen ilmoituksen Peräseinäjoen hautausmaalla kaadetuista hautakivistä.

Tapahtumapaikalla suoritettiin tutkintaa ja tässä yhteydessä todettiin kymmenen hautakiveä kaadetuiksi.

Rikoksen oletetaan tapahtuneen perjantain ja lauantain välisenä yönä. Asiasta on laadittu rikosilmoitus nimikkeillä vahingonteko sekä hautarauhan rikkominen.

Hautarauhan rikkomisesta voi seurata yhden vuoden vankeusrangaistus.

Mahdollisia asiaan liittyviä vihjeitä pyydetään ilmoittamaan Pohjanmaan poliisilaitoksen vihjenumeroon 06 312 5001, 06 822 5454 tai sähköpostiosoitteeseen vihjeet.pohjanmaa@poliisi.fi

Seinäjoen seurakunnan puistopäällikkö Esko Karttunen kertoo, että kaadetut hautakivet on lauantain aikana nostettu ylös.

2019-08-10 19:00:00.0