Kismuksen ikkunoihin adventtikalenteri lasimaalauksin

Seinäjokea viime kesän aikana ikuistanut taiteilija Ville Hautaluoma ilahduttaa kaupungin keskustassa joulunalusaikaan kulkevia loihtimalla Seinäjoen seurakunnan Cafe Kismuksen näyteikkunoihin adventtikalenterin lasimaalauksista.

‒ Toisen adventin maalaus syntyy jo itsenäisyyspäivän aattona, torstaina 5. joulukuuta, jolloin kaikki ovat tervetulleita mukaan seurakunnan tarjoamalle yhteiselle aamiaiselle kello 8 alkaen, kertoo Kismuksella toimivaa vapaaehtoistyön keskus Ystävän Tupaa luotsaava diakoni Johanna Piuhola.

Kolmas adventti-ikkuna maalataan perjantaina 13. joulukuuta kello 10‒14 välisenä aikana, jolloin Kismuksessa voi pistäytyä nauttimassa seurakunnan tarjoamaa glögiä ja piparkakkuja. Kismuksen adventtiprojekti huipentuu neljänteen maalaukseen ja Ystävän tuvan joulujuhlaan tiistaina 17. joulukuuta.

‒ Taiteen lisäksi tarjolla on joulupuuroa ja juhlaohjelmaa kello 11 alkaen. Kaikkina maalauspäivinä voi Kismuksella pistäytyessään tuottaa jouluiloa myös muille ja antaa lahjoituksen lippaaseen, jonka tuotto ohjataan lyhentämättömänä seurakunnan Ruokapankin joulukeräykseen vähävaraisten seinäjokelaisten perheiden auttamiseksi.

2019-12-02 08:00:00.0