Kirkon keskusteluapu päivystää joulun aikaan

Jouluun voi liittyä monenlaisia ahdistaviakin odotuksia tai vaikeita muistoja. Jouluna myös yksinäisyyden tunne voi lisääntyä. Usein auttaa, kun joku kuuntelee.

Kirkon keskusteluavun päivystäjät kuuntelevat ja tarjoavat keskusteluapua joulun aikaan joka päivä, suomeksi ja ruotsiksi, puhelimessa sekä verkossa. Päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä.

Puhelimessa vastataan joka ilta klo 18 alkaen. Verkossa keskusteluapua voi hakea ympäri vuorokauden. Palvelevassa chatissa voi keskustella reaaliaikaisesti päivystäjän kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia eikä työntekijä näe käyttäjän henkilöllisyyttä. Palveleva netti on verkkokirjepalvelu, jossa päivystäjät vastaavat viesteihin muutaman päivän kuluessa myös jouluna.

www.kirkonkeskusteluapua.fi

Joulun päivystysajat:

• Palveleva puhelin (0400 22 11 80) joka ilta klo 18 alkaen 01:een

Chat ma–pe klo 16–20 (myös joulun ja uuden vuoden pyhäpäivinä)

Palveleva netti ja Palveleva kirje vastaanottavat viestejä 24/7. Viesteihin vastataan päivän, parin kuluessa.

Vuoden vaihteen jälkeen Kirkon keskusteluapu päivystää kolmella kanavallaan:

• Palveleva puhelin (0400 22 11 80) joka päivä klo 18–24

Chat ma-pe klo 12–20