Ylistaron peräkonttikirppikselle kierrättämään

Tapahtuman tuotolla tuetaan seurakunnan diakonia- ja lähetystyötä.

Seinäjoen seurakunnan kaksi sinistä paviljonkitelttaa joiden sisällä seurakunnan työntekijöitä, taustalla Y...

Ylistaron seurakunnan perinteinen peräkonttikirppis järjestetään kirkon parkkipaikalla. Kuva: Maaria Anttoora

Ylistaron kappeliseurakunnan diakonia- ja lähetystyö järjestävät yhdessä jo perinteeksi muodostuneen peräkonttikirppiksen keskiviikkona 17. elokuuta.

– Peräkonttikirppis pidetään Ylistaron kirkon parkkipaikalla kello 17–19 välisenä aikana, kertoo diakoniatyöntekijä Suvi Loukola.

Myyntipaikan 10 euron hinta menee lyhentämättömänä seurakunnan diakonia- ja lähetystyön hyväksi, myyntituoton kukin myyjä saa pitää kokonaan itsellään.

– Paikan voi varata 12. elokuuta mennessä soittamalla diakonian palvelunumeroon tai sähköpostitse lähetyssihteeriltä.

Loukola vinkkaa, että lisäksi yhteiseen myyntiin voi lahjoittaa perennojen taimia ja sadonkorjuutuotteita kuten puutarhamarjoja.

– Diakonia- ja lähetystyön hyväksi on lisäksi myynnissä makkaraa, lettuja ja kahvia sekä arpoja.

Kahden tunnin tempaus

Tapahtuma järjestetään Ylistaron kirkon pienellä parkkipaikalla, jonne mahtuu parisenkymmentä autoa.

– Kaikki halukkaat myyjät pääsevät kyllä mukaan, tarvittaessa voimme laajentaa tapahtuma-aluetta isolle parkkipaikalle, lupaa lähetyssihteeri Maaria Anttoora.

Ylistaron seurakunnan peräkonttikirppistä osataan odottaa aina alkusyksystä ja tapahtuma kerää paikalle koko joukon myyjiä ja ostajia.

– Kahden tunnin mittainen tempaus on osoittautunut oikein sopivaksi, kirppiksen lisäksi ehdimme pitää kello alkaen 18 musiikillisen hartaushetken, jossa mukana on tänä vuonna Hannu Punkari.

Anttoora iloitsee siitä, miten peräkonttikirppis aina vuosittain toteutuu yhteistyöllä.

– Olen kiitollinen kaikille vapaaehtoisille, jotka antavat panoksensa tälle kappeliseurakunnan kahden työalan yhteiselle tapahtumalle.

Tule mukaan toimintaan

Syyskauden toiminta Ylistaron kappeliseurakunnassa on käynnistymässä.

– Mikäli vapaaehtoistyössä toimiminen kiinnostaa, kannattaa tulla mukaan kuuden kerran koulutukseen kello 18.30–20 torstai-iltaisin 25. elokuuta alkaen, vinkkaa Maaria Anttoora.

Diakonian 150-vuotisjuhlavuoden vietto puolestaan jatkuu elokuun viimeisenä viikonvaihteena.

– Järjestämme tapahtuman Ylistaron torilla lauantaina 27. elokuuta, kello 11–13 ohjelmassa on muun muassa yhteislauluja ja kahvit, kertoo Suvi Loukola.

Yhteisvastuukeräystä voi tukea piipahtamalla Ojalan pappilan kerran kuukaudessa lauantaina avautuvassa käsityökahvilassa, lähetystyötä osallistumalla vaikkapa isänpäivälounaalle.

– Ennen diakonia- ja lähetystyön yhteisiä joulumyyjäisiä pidetään perinteiset Tasausmyyjäiset perjantaina 23. syyskuuta, muistuttaa Anttoora.

Vuosittain syys- ja kevätpäiväntasauksina järjestettävillä keräystempauksilla halutaan muistuttaa, että vaikka valo jakautuu kahdesti vuodessa maailmaan tasaisesti, hyvinvointi ei, ja voimme auttaa heikommassa asemassa olevia.

Peräkonttikirppis ke 17.8. klo 17–19 Ylistaron kirkon parkkipaikalla.
Myyntipaikan varaus 12.8. mennessä p. (06) 418 4090 (arkisin klo 9–15) tai maaria.anttoora@evl.fi

2022-08-03 08:45:00.0