Rohkaisua ja lohtua vaikeuksien keskelle

HUOM. SAIRAUSTAPAUKSEN VUOKSI TAPAHTUMA SIIRTYY LAUANTAILLE 28.1.2023 KLO 18.

01_vko_Anna-Reeta Kaiser_kuvaaja_Taina_Renkola__netti.jpg

Anna-Reeta Kaiser lauloi Pop Up Gospel -kuoron solistina Cry for Ukraine -konsertissa Lakeuden Ristissä viime maaliskuussa. Kuva: Taina Renkola

TEKSTI Harri Puhakainen

Heti joulun ja uuden vuoden pyhien sekä loppiaisen jälkeen voi Törnävän kirkossa saada lohtua vaikeuksiinsa Hoitavan laulun ja rukouksen illassa.

Seinäjoen alueseurakunnan kanttori Lea Salumäe ja Anna-Reeta Kaiser toteuttavat yhdessä tapahtuman.

– Lea oli saanut ajatuksen ja oli minuun yhteydessä tietäen rintasyöpäsairaudestani. Innostuin heti valtavasti ja lähdimme viemään hanketta eteenpäin, Kaiser iloitsee.

Anna-Reeta Kaiser työskentelee Jalasjärven kirkonkylän koulun ala-asteen opettajana ja laulaa Pop Up Gospel -kuorossa.  Hän oli 2022 mukana The Voice of Finland-laulukilpailun 11. kaudella

– Musiikin toivomme olevan sellaista, joka tuo lohtua sävelin ja sanoman kautta. Valitsen kappaleita, jotka puhuttelevat itseäni. Monessa laulussa on myös vahva rukouksen henki. Saan mukaan yhteen kappaleeseen kaksi pienintä poikaani, ekaluokkalaisen ja nelivuotiaan kuopukseni.

Toivon ja ilon antaminen

Vaikeuksien keskellä on tärkeää saada elämäniloa ja toivoa paremmasta.

– Jos yksikin kuulija lähtee tilaisuudesta rohkaistuneena, iloisempana, toiveikkaampana, tai uskon henki vahvistuneena, niin olen kiitollinen, Kaiser toivoo.

Kaiser kokee itse saaneensa lohtua ja toivoa Taivaallisen Isän läsnäolosta.

– Heittäkäämme murheet ja huolet hänelle ja hän pitää meistä huolen.

Seinäjoen alueseurakunnan seurakuntapastori Mikael Tammilehto on ollut mukana tilaisuuden suunnittelussa.

– Pidän itse tämän tyyppisistä tilaisuuksista. Täällä seurakunta voi tarjota tukea erilaisissa elämäntilanteissa oleville ihmisille. Täällä voi olla mukana vain seuraamassa tai osallistua aktiivisemmin esimerkiksi esiruokouksen kautta, Tammilehto kertoo.

Tammilehto uskoo, että toivoa ja lohtua tuoville tilaisuuksille on tässä ajassa kysyntää enemmänkin.

– Toivon, että tilaisuus voisi olla hoitava ja rohkaiseva erilaisten pienempien ja isompien kipujen ja taakkojen kanssa painiville ihmisille. Yhteen tulemisella on voimaa, Tammilehto uskoo.

– Sielunhoidollisuus, rukous ja laulaminen kuuluvat seurakunnan olemukseen, pohtii Tammilehto.

Törnävän kirkossa sunnuntaina 8. tammikuuta 2023 järjestettävä tilaisuus on suunnattu sinulle, joka kaipaat toivoa, lohtua ja rohkaisua vaikeuksien keskelle.  Laulu: Anna-Reeta Kaiser, Elliot ja Tobias Kaiser, Sofia Kujanpää. Kitara: Hannu Mäenpää. Puhe: psykoterapeutti Hanna Viljamaa. Pappi: Mikael Tammilehto, kanttori: Lea Salumäe.

2023-01-04 09:54:00.0