Seinäjoen seurakunnan 2023 kummijoukkue on T09-10

Seinäjoen seurakunnan kummijoukkue 2023 on Nurmon Jymyn tyttöjen lentopallojoukkue T09-10.

P1013458_skaalattu.jpg

Pelaajat tapasivat kummijoukkuetoiminnan vetäjän, nuorisotyönohjaaja Matti Pihlajan. Samalla aloitettiin joukkueenjohtajien sekä tyttöjen kanssa yhteisen kummijoukkuevuoden ideointia. Valmista kaavaa kummijoukkueille ei ole, vaan jokaisen vuosi rakennetaan joukkueen kanssa yhdessä toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Joukkueeseen voi tutustua osoitteessa: www.jymylentis.sporttisaitti.com/juniorit/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kummijoukkuetoimintaa vuodesta 1988

Seinäjoen seurakunta tukee lasten ja nuorten liikuntaa valitsemalla vuosittain kummijoukkueen. Kummijoukkuehaku avataan aina joulukuussa. Kummijoukkue-toiminta käynnistyi syksyllä 1988. Silloin toiminta oli uutta ja nykyäänkin se on harvinaista Suomen seurakunnissa.

Kummijoukkueeksi valitaan vuosittain noin 12–14-ikäisten lasten joukkue. Yhteistyö muotoutuu kummijoukkueen mukaan ja on sekä henkistä että toiminnallista. Kummijoukkueen taloudellinen tukeminen liittyy toimintaan, seurakunta antaa esimerkiksi tilojaan joukkueen ja vanhempien tilaisuuksien käyttöön.

Lisätietoja: Matti Pihlaja, p. 040 508 3802matti.pihlaja@evl.fi

Tue Jan 10 10:53:00 EET 2023