Kirkkoherra Jussi Pelto-Pirin muistoadressi

Kirkonkrannilla klo 9-15 ja Lakeuden Ristissä klo 15-17 allekirjoitusmahdollisuus 19.1. saakka.

jussi_peltopiri_lukkariin.png

Olemme vuoden vaihteessa saaneet suru-uutisen Seinäjoen entisen kirkkoherran Jussi Pelto-Pirin kuolemasta.

Jussi Pelto-Piri (1939–2022) siirtyi Seinäjoelle Noormarkun kirkkoherran virasta, ja toimi täällä kirkkoherrana vuosina 1990–2002. Seinäjoen työvuosien jälkeen hän jäi eläkkeelle.

Hänet muistetaan niin työyhteisössä kuin seurakuntalaisten keskuudessa lempeänä, sydämellisenä ja rohkaisevana pappina, jota oli helppo lähestyä. Hänellä oli erityinen taito välittää evankeliumia ja kohdata ihmisiä lämpimästi ja arvostaen.  Eläkkeelle jäätyäänkin hän piti aktiivisesti yhteyttä Seinäjoelle.

Kiittäen hänestä otamme osaa läheisten suruun.

Jussi Pelto-Pirin muistoadressiin voi käydä kirjoittamassa nimensä torstaihin 19.1. mennessä Krannin palvelutoimistossa sen aukioloaikana tai Lakeuden Ristissä klo 15–17.

Fri Jan 13 11:46:00 EET 2023