Hyllykallio tutuksi ympäriajossa

Hyltsin ympäriajo järjestetään lauantaina 27. toukokuuta Nurmon Hyllykallion ympäristössä.

vko_21_Antti Maunumaa_01©jenna koivisto_Ilkka.jpg

Antti Maunumaa pitää Hyllykalliota lapsiperheiden luvattuna maana, johon voi kätevästi tutustua Hyltsin ympäriajossa vaikka polkupyörällä. Kuva: Jenna Koivisto

Reitti kulkee Hyllykallion seurakuntakodin, Kertunlaakson koulun ja seurakuntakodin, Tanelinrannan koulun, Tamben nuopparin sekä Karhuvuoren seurakuntakodin kautta. Reitillä on pituutta noin 9 kilometriä.

– Reitin voi kulkea millä tahansa välineellä, kuten esimerkiksi polkupyörällä, potkulaudalla tai kävellen. Tärkeintä on saada ihmiset liikkumaan sekä tutustumaan Hyllykallion upeaan alueeseen, sanoo tapahtuman järjestäjiin kuuluva Nurmon kappeliseurakunnan kappalainen Antti Maunumaa.

Seinäjoen seurakunnan järjestämän Hyltsin ympäriajon reitin varrella olevissa pysähdyspaikoissa on monipuolista toimintaa.

– Kiertämällä kaikki rastit ja keräämällä niistä leimat voi osallistua arvontaan, jossa on palkintona sadan euron lahjakortteja liikuntavälineliikkeeseen. Vähemmillä leimoilla voi osallistua muiden palkintojen arvontaan, Maunumaa vinkkaa.

Sirkus, piipaa-autoja ja liikunnan riemua

Hyltsin ympäriajon päivänä Hyllykallion seurakuntakodilla on tarjolla edullista lounasta ja vohvelikahvila. Pihalla on mahdollisuus tutustua ambulanssiin sekä paloautoon, ja paikalla on myös Tasangon Talvikit kertomassa partiotoiminnasta.

Tamben nuopparilla Nurmon Jymy esittelee muun muassa pesiskoulua, lenttisliikkaria ja salibandya. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Nurmon yhdistys tarjoaa Tamben nuopparin pihassa ilmapalloja ja kasvomaalauksia.

Hyllykallio-seuran rastipisteellä Tanelinrannan koulun pihassa Sirkus Muudi esittelee temppujaan ja välineitään.
Näiden pisteiden lisäksi reitti kulkee Kertunlaakson ja Karhuvuoren seurakuntakodin kautta, joissa molemmissa on erilaista toimintaa lapsille sekä lapsiperheille.

Lapsiperheiden luvattu maa

Hyllykallion postinumeron 60510 alueella asuu yli 8 000 asukasta. Hyltsin ympäriajo houkuttelee pääosin alueen ihmisiä, mutta tapahtumaan voi tulla mistä päin maakuntaan tahansa.

– Hyllykalliolla on mahtavat reitit, liikunta-alueet ja harrastusmahdollisuuksia vaikka kuinka paljon. Se on lapsiperheiden luvattu maa, Maunumaa toteaa.

Hyltsin ympäriajo la 27.5. klo 10–14.
Lisätietoa verkosta: seinajoenseurakunta.fi/tapahtumat/

Antti Maunumaa