Niemistön koulun joukkueelle pronssia Virsivisassa

Niemistön koulun joukkue Nuotit tuli kolmanneksi perjantaina 17.5. pidetyssä valtakunnallisessa Virsivisassa Jyväskylässä. Nuotit-joukkueessa kisasivat Niemistön koulun 3. luokan oppilaat Taimi Mäkinen, Emmiina Kellosaari ja Raita Mäkinen.

Seinäjoen alueseurakunnan kanttori Maria Väinölä (vas.), Niemistön koulun opettaja Jaana Nurmi, Seinäjoen seurakunnan varhaisnuorisotyön ohjaaja Matti Pihlaja ja edessä Nuotit eli Taimi Mäkinen, Emmiina Kellosaari ja Raita Mäkinen.

Visan voitti Tuusulan seurakunnan Riihikallion koulun joukkue Pikkupuput. Hopealle sijoittui Ylivieskan seurakunnan joukkue Päivärinnan peipposet. Kisa oli tiukka – kolme parasta joukkuetta olivat kaikki 0,5 pisteen sisällä.

Kolmas- ja neljäsluokkalaisille suunnattu Virsivisa tarjoaa mahdollisuuden niveltää virttä mukaan koulun opetussuunnitelman puitteissa erityisesti uskonnon oppitunteihin. Visan järjestää Nuori kirkko ry yhteistyössä kirkkohallituksen kanssa.

Virsivisassa kisattiin kaudella 2018-2019 jo yhdeksättä kertaa ja teemana oli tällä kertaa rauha. Seinäjoella visalla on myös pitkät perinteet ja sitä toteutetaan yhteistyössä koulun sekä seurakunnan varhaisnuorisotyön ja musiikkityön kanssa.

Fri May 17 15:51:00 EEST 2019