Peräseinäjoen hautausmaalla tapahtuneen vahingonteon selvitystyöt jatkuvat

Seurakunta on selvittänyt vahingonteosta kärsineiden hautojen omaisten yhteystiedot ja luovuttanut ne poliisille. Seurakunta on yhteydessä omaisiin, jotka voivat sitten päättää, tekevätkö osaltaan asiasta rikosilmoituksen.

Peräseinäjoen hautausmaalla perjantain ja lauantain välisenä yönä tapahtuneen vahingonteon selvitystyöt jatkuvat. Hautausmaalla oli kaadettu kymmenen hautakiveä. Seurakunnan työntekijät saivat jo lauantaiaamupäivän aikana nostettua kaikki hautamuistomerkit takaisin ylös, muutamissa havaittiin selviä vauriojälkiä.

Mikäli vahingonteossa kärsinyt hautakivi vaatii korjausta, omaisten tulee olla yhteydessä vakuutusyhtiöönsä mahdollisista kuljetus- ja korjauskustannuksista.

Omaiset, jotka haluavat keskustella tapahtumasta seurakunnan kanssa, voivat ottaa yhteyttä Peräseinäjoen kappeliseurakunnan johtavaan kappalaiseen Markku Orsilaan p. 050 548 9454 sekä seurakunnan puistopäällikkö Esko Karttuseen p. 050 548 9451.

Mahdollisia vahingontekoon liittyviä vihjeitä pyydetään ilmoittamaan Pohjanmaan poliisilaitoksen vihjenumeroon 06 312 5001, 06 822 5454 tai sähköpostiosoitteeseen vihjeet.pohjanmaa@poliisi.fi

Mon Aug 12 12:51:00 EEST 2019