Kirkonkrannin virastotalo ja Lakeuden Risti remonttiin

Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto palvelevat remontin ajan normaalisti, käynti virastotaloon D-ovesta, rakennuksen takaa.

Seinäjoen seurakunnan virastotalossa Kirkonkrannissa osoitteessa Ala-Kuljun katu 1 A alkaa lokakuun alussa viikolla 40 remontti. Työ koskee rakennuksen 1-kerrosta ja valmistuu kokonaisuudessaan tammikuun 2020 aikana. Marraskuun puoliväliin mennessä remontoidaan kirkkoherranviraston työtilat, sen jälkeen taloustoimiston tilat. Kirkkoherranvirasto käyttää omien työtilojensa remontin ajan väistötiloina Kirkonkrannin päivystävän papin huonetta ja taloustoimiston tiloja.

Rakennustöiden ajan seurakunnan kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto palvelevat normaalisti maanantaista torstaihin kello 9‒15. Perjantaisin virasto on suljettu, taloustoimisto palvelee kello 9‒12. Kirkonkrannin etuovi suljetaan ja kulku tiloihin tapahtuu rakennuksen takaa D-ovesta, josta normaalistikin on kuljettu 3-kerroksessa sijaitsevan auditorion tiloihin.

Lapuan hiippakunnan alueellinen keskusrekisteri Kirkonkranniin 1.1.2020

Kirkonkrannin virastotalon ensimmäisen kerroksen tilat uudistetaan vastaamaan siellä 1.1.2020 toimintansa aloittavan keskusrekisterin tarpeita.

Kirkkohallituksen täysistunto linjasi joulukuussa 2018, että vuoden 2022 alusta lukien kirkonkirjojenpidon tehtävien ja väestökirjanpitoon liittyvien toimintojen tulee olla keskitettyinä aluekeskusrekistereiden tehtäviksi. Lapuan hiippakunnan alueellisen keskusrekisterin isäntäseurakunta on Jyväskylän seurakunta. Keskusrekisteri tulee toimimaan hajautetusti siten, että Jyväskylän toimipisteen lisäksi toimipisteet avataan Seinäjoelle ja Vaasaan.

Lakeuden Risti remontin ajan käytössä iltaisin ja viikonloppuisin

Lakeuden Ristissä tehdään pieniä uudistustöitä lokakuussa viikoilla 40‒43 arkipäivisin kello 8‒16, jolloin tilaan ei voi tehdä varauksia. Ilta-aikoina ja viikonloppuisin kirkko on tapahtumakäytössä normaalisti. Remontissa Lakeuden Ristin kirkkosalin pitkät sisäseinät maalataan ja alttarilla olevat polvistumispenkit uusitaan.

Thu Sep 26 09:35:00 EEST 2019