Lähetyssoppi mukana Käsityömessuilla Seinäjoki Areenassa

Käsityömessut keräävät taas lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna Seinäjoki Areenalle tuhansien käsityönystävien joukon. Moni suunnistaa suoraan Lähetyssopen osaston aarteiden äärelle osasolle K3.

Seinäjoen alueseurakunnan lähetyssihteeri Pia Ketolan luotsaama Lähetyssoppi on täysin vapaaehtoisvoimin pyörivä myymälä ja vapaaehtoistyön keskus. Lähetyssopen toimintaan voi tutustua tulevana viikonloppuna Seinäjoen Käsityömessuilla. Messuosastolla voi hankkia itselleen mallin sydänsukasta.

Lähetyssopen myymälä Seinäjoen keskustassa

Myymälä sijaitsee kaupungin ydinkeskustassa, Matti Visannin kujalla ja on avoinna joka arkipäivä aamukymmenestä iltaviiteen. Myymälästä voi ostaa käsitöitä, kuten villasukkia, pipoja, mattoja ja samalla tukea Seinäjoen seurakunnan lähetystyötä. Lähetyssopen toimintaa voi tukea myös lahjoittamalla sekä valmiita käsitöitä että eri materiaaleja niiden valmistusta varten.

Lähetyssopen myymälän tuotto käytetään Seinäjoen seurakunnan lähetystyön tukemiseen. Lähetystyö on seurakunnan tehtävä, joka perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn. Ulkomailla tapahtuvassa lähetystyössä Suomen evankelisluterilaiset seurakunnat toimivat yhteistyössä kirkon lähetysjärjestöjen kanssa. Seinäjoen seurakunnan nimikkolähetteihin ja heidän työhönsä voi tutustua: seinajoenseurakunta.fi/lahetyksen-blogi

Hyvinpitele lämpimällä sydänsukalla

Lähetyssopen Käsityömessujen osastolla tarjolla olevan sydänsukan voi oppia tekemään Seinäjoen seurakunnan käsityöpajassa 9. lokakuuta klo 12. Kahvila Kismuksessa Seinäjoella.

Sydänsukka on saanut innostuksensa Seinäjoen kaupungin kesän 2019 hyvinpitely-kampanjasta, jossa perinteinen Pohjalainen Jussipaita sai salmiakkien tilalle sydämet.

Pia Ketola, lähetyssihteeri Seinäjoen seurakunta, p. 050 385 0445

Käsityötoiminta Seinäjoen seurakunnassa

• Seinäjoki: Käsityöpaja kuukauden 2. keskiviikko klo 12-15, Kismus (riipikoululuokka)
  • Nurmo: Käsityökamari ti klo 10–14, Hyllykallion srk-koti ja Ylijoen sukka- ja nuttupiiri perjantaisin klo 12–15, Ylijoen kerhotila.
  • Peräseinäjoki: Käsityökahvila torstaisin klo 13, srk-talo.
  • Ylistaro: Pipopiiri kuukauden 1. maanantai klo 12, srk-talo, kerhotilat.

Thu Oct 03 09:48:00 EEST 2019