Aalto Aesthetics videotaidetta Lakeuden Ristissä lauantaina

Lakeuden Ristissä koetaan ainutlaatuinen ilta lauantaina 2.11. kello 18‒22, kun koko kirkon sisätila projisoidaan videotaiteella. Äänitaiteen kentällä toimiva Touko Santamaa on suunnitellut tilaan sopivan ääniteoksen. Lisäksi kuullaan ambient-musiikkia, jota ovat esittämässä Ringa Manner ja Rasmus Hedlund. Myös kirkon päätyseinä valaistaan kokonaan videotaiteella.
Valotaidetta Lakeuden Ristin seinässä.

Aalto Aesthetics on marraskuussa 2019 järjestettävä ilmaistapahtuma, jossa Seinäjoen ylväs ja funktionalistisen arkkitehtuurin perinteitä vaaliva Aalto-keskus valjastetaan monipuolisesti aisteja kutkuttavaksi tapahtuma-areenaksi. Tapahtuma koostuu valotaiteesta, rohkeista musiikkiteoksista ja lähialueen ruokakulttuurista, joissa toteutus noudattaa Alvar Aallon estetiikkaa. Tapahtuman keskeisenä tehtävänä on tarjota yhdenvertaisia ja korkeaprofiilisia elämyksiä tasa-arvoisesti.

Kaupungintalon valtuustosalissa on ainutlaatuinen mahdollisuus nauttia Alvar Aallon ympäristössä Äärellä Kuppi+Kattila -ravintolan toteuttamasta makuelämyksestä. Aallon kirjastossa toteutetaan kahvila ja myös nuorten kauhukuunnelma. Seinäjoen oppaat järjestävät illan aikana kaksi opastettua kierrosta Aalto- keskuksessa, joihin on mahdollista varata paikka. Opaskierroksille on rajattu määrä paikkoja.

Tapahtumaa tukevat Seinäjoen kaupunki, Seinäjoen Energia ja Kuortaneen Säästöpankkisäätiö. Tapahtuman toteuttamisesta vastaa Selmu ry. Muut tapahtuman yhteistyökumppanit ovat Seinäjoen seurakunta, Seinäjoen kulttuuritoimi, Seinäjoen kaupunginkirjasto, Into Seinäjoki, Äärellä Kuppi+Kattila, Luova Tehdas ja Isle Art Industries.

Tykkää, jaa ja osallistu Facebookissa

Mon Oct 28 15:08:00 EET 2019