Seinäjoen seurakunta siirtyy toistaiseksi sanajumalanpalveluksiin

Koronavirus aiheuttaa myös Suomeen pandemiauhan, johon kirkko varautuu. Seinäjoen seurakunnassa siirrytään messujen sijasta toistaiseksi hygieniasyistä viettämään sanajumalanpalveluksia eli ehtoollista ei jaeta.

Valtioneuvosto on 12.3.2020 antanut ohjeet koronavirusepidemian torjuntaan. Näiden ohjeiden noudattamisen lisäksi kirkkohallitus kehottaa hiippakuntia ja seurakuntia muun muassa luopumaan seurakunnan kaikista kokoontumisista, jotka eivät ole välttämättömiä seurakunnan lakisääteisten tehtävien hoitamisen kannalta. Varmista ennen tilaisuuteen osallistumista kotisivuiltamme, järjestetäänkö tilaisuutta vai ei.

Sairasta kotona

Älä osallistu seurakuntien tilaisuuksiin flunssaisena tai kipeänä, ettet vaaranna muiden terveyttä. Pidä itse huolta hyvästä käsihygieniasta eli pese käsiäsi usein. Seurakuntien työntekijöitä on ohjeistettu siten, että emme nyt koronaviruksen ehkäisemiseksi kättele tilaisuuksissa tai esimerkiksi toimituskeskusteluissa niihin osallistuvia.

Keskusteluapua tarjolla

Seuraamme tilanteen kehittymistä ja päivitämme käytäntöjä THL:n ohjeiden mukaisesti. Seurakunta on palveluksessasi, jos haluat keskusteluapua tai tarvitset muuta tukea tilanteeseesi. Jos koronavirustilanne ahdistaa tai pelottaa, myös kirkon keskusteluapu on käytettävissäsi: https://kirkonkeskusteluapua.fi/

2020-03-12 17:08:00.0