Seinäjoen seurakunnan toimintaan muutoksia 2.–21.12.2020

Seinäjoen seurakunta noudattaa Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston 1.12. antamaa määräystä, jonka mukaan yli 20 hengen kokoontumisia ei tule järjestää sisä- ja ulkotiloissa 21.12. saakka.

Päivitetty 3.12.2020 ja tarkennettu Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulin linjausta kirkollisten toimitusten osalta. Lapuan hiippakunta on antanut  seurakunnille ohjeistuksen 20 henkilön rajoituksesta.

Kokoava toiminta

2.–21.12.2020 välisellä ajalla seurakunnan toimintaa koskee 20 henkilön kokoontumisrajoitus sisä- ja ulkotiloissa. Sunnuntain sanajumalanpalvelukset ovat kuunneltavissa verkkokirkon kautta osoitteessa www.seinajoenseurakunta.fi/verkkokirkko

Alle 20 henkilön kokoontumisissa noudatetaan turvaohjeita: tilaisuuksiin voi osallistua vain ilman flunssaoireita sekä huomioimalla kasvomaskisuosituksen, turvavälit ja käsihygienian. Tarkista ajantasaiset tapahtumatiedot Seinäjoen seurakunnan verkkosivuilta.

Kirkolliset toimitukset

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on antanut ohjeistuksen, että yli 20 hengen yksityistilaisuuksia ei toistaiseksi järjestetä. Hautaan siunaamisissa voivat olla läsnä vainajan kaikkein läheisimmät omaiset.

Muut kirkolliset toimitukset pyritään järjestämään ensisijaisesti seurakunnan tiloissa.

Palvelutoimistot

Seinäjoen seurakunnan palvelutoimistot palvelevat maanantaista 7.12. alkaen puhelimitse ja sähköpostitse. Palvelutoimistojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.seinajoenseurakunta.fi/palvelutoimistot.

Lisätiedot

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston päätös 1.12.2020: Länsi- ja Sisä-Suomessa koronaepidemia kiihtyy, alueille tiukemmat kokoontumisrajoitukset kolmeksi viikoksi | Aluehallintovirasto (sttinfo.fi)

Wed Dec 02 13:37:00 EET 2020