Ilta naisille kukkien keskellä

Seinäjoen seurakunnan naistyö järjestää Peräseinäjoella Puskan puutarhapihassa naisten illan ensi viikon tiistaina.

Kuvassa Puskan Puutarhapihan yrittäjä Jaana Puska-Ilina  ja Peräseinäjoen kappeliseurakunnan kappalainen Ir...

Puskan Puutarhapihan yrittäjä Jaana Puska-Ilina antaa vinkkejä keväiseen puutarhaan naisten illassa, jossa mukana on myös Peräseinäjoen kappeliseurakunnan kappalainen Irja Hietala. KUVA: Sarah Senf

Naisten illat ovat Seinäjoen seurakunnan järjestämiä matalan kynnyksen tapahtumia.

– Nämä ovat yksittäisiä tilaisuuksia, joihin saa tulla tahansa. Tarkoituksena on koota yhteen naisia ja saada mukaan myös heitä, jotka eivät muuten seurakunnan toiminnassa ole mukana. Mukaan siis voivat tulla kaikki naiset, emmekä me miehiäkään pois aja, naurahtaa Peräseinäjoen kappeliseurakunnan kappalainen Irja Hietala.
Naisten iltoja on tarkoitus järjestää nyt keväällä ja syksyllä useampia.

– Omalla paikkakunnallamme ja omassa ryhmässämme on monella sellaisia taitoja tai asiantuntemusta, joka varmasti kiinnostaa muita. Helposti sitä ei huomata kuinka meistä jokaisella on jotain annettavaa toisillemme, Hietala sanoo.

Vinkkejä puutarhanhoitoon

Aiemmin naisten iltoja on vietetty muun muassa laavulla makkaraa paistaen ja jutellen tai seurakuntatalolla hemmottelupäivän muodossa.

Nyt ajatuksena on jalkautua eri paikkoihin ja ensi viikon tiistaina kello 18 alkaen iltaa vietetään Puskan puutarhapihassa Seinäjoella.

– Kerron yrityksemme historiasta, joka juontaa juurensa yli viidenkymmenen vuoden taakse. Maailma ja myös meidän toimintamme on muuttunut paljon niistä ajoista, sanoo Puskan puutarhapihan yrittäjä Jaana Puska-Ilina.

Hän kertoo myös puutarhanhoidosta, esittelee kevään puutarhatuotteita ja antaa tarvittaessa vinkkejä.
– Jos ihmisillä on jotain kysyttävää, niin tietenkin vastaan mielelläni, kertoo Puska-Ilina.

Askarteluilta tulossa

Naisten iltoihin voi siis tulla aina halutessaan paikalle ilman sitoutumista tai ilmoittautumista.

– Puskan puutarhapihassa kokoonnumme ulkoilmassa, joten se on turvallisempaa näin korona-aikana. Alkukesästä ajatuksena on vielä järjestää laavulla ilta sekä jotain askartelutyyppistä iltaa on myös tulossa, Hietala paljastaa.

Tapahtumissa on pientä tarjoilua ja hartausosuus.

– Yritämme järjestää mielenkiintoisia tapahtumia. Tätä kautta voi toki myös saada uusia tuttuja tai ystäviä.

2021-05-12 15:45:50.0