Kirkkoneuvoston päätöksiä 27.5.2021

Lue kirkkoneuvoston uusimmat päätökset.

Henkilöstöasioissa kirkkoneuvosto valitsi leirikeskustoiminnan johtajan virkaan Markku Aution ja hyväksyi koulutussuunnitelman vuodelle 2022. Lisäksi kirkkovaltuustolle esitetään muutamien sellaisten virkojen lakkauttamista, joiden tehtäviä hoidetaan nykyään työsuhteisina.

Luottamustoimien osalta kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle uuden varajäsenen valintaa Ylistaron kappelineuvostoon ja Seinäjoen alueneuvostoon jäljellä olevaksi kirkkovaltuuston toimikaudeksi.

Kirkkoneuvoston ohjesääntöön on tullut päivitystarpeita lähinnä sähköisten kokousten ja sidonnaisuuksien ilmoittamisen takia, joten kirkkovaltuustolle esitetään ohjesäännön päivityksen hyväksymistä.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille esitetään, että Seinäjoen seurakunnan toimitila Cafe Kismukselle myönnettäisiin oikeus ehtoolliseen viettoon 1.7.2021 alkaen.

Toimitilojen remontointeihin tarvitaan lisämäärärahoja. Kirkkovaltuustolle esitetään 230 000 euron määrärahan hyväksymistä Nurmon Pappilan peruskorjaukseen ja 164 000 euron määrärahaa Kirkonkrannin ilmastointisaneeraukseen.

Kirkkovaltuustolle esitetään hyväksyttäväksi Seinäjoen seurakunnan strategia 2021–2025.

Tulevan syksyn piispanvaaleihin liittyen kirkkovaltuustolle esitetään 53 maallikkovalitsijan valitsemista siten, että valitsijoiksi tulisivat kirkkovaltuuston jäsenet sekä edellisissä seurakuntavaaleissa suurimman vertausluvun saaneet varavaltuutetut.

Kirkkoneuvosto perusti vuoden 2023 Herättäjäjuhlien valmistelevan työryhmän ja nimesi sen jäseniksi Jukka Salon, Kalle Hiltusen, Elina Kalliovalkaman, Mikko Mäkisen, Arvi Viidan, Alpo Kitinojan, Markku Ylisen, Anna Saariston ja kaupungin edustajan.

Seinäjoen seurakunnan ja Suomen Lähetysseuran välinen palvelusopimuksen päivitys hyväksyttiin.

2021-05-28 08:42:50.0