Käsityöryhmiä moneen makuun

Lähetyssopen toimintaan voi tutustua Käsityömessuilla Seinäjoki Areenassa 26.28.11.2021.

Diakoniatyöntekijät Helena Nahkuri ja Katja Kankaanpää istuvat kahvipöydässä vierekkäin, taustalla myynniss...

Diakoniatyöntekijät Helena Nahkuri ja Katja Kankaanpää toivottavat kaikki tervetulleiksi Nurmon Olotilaan. Kuva: Sarah Senf.

Joulun lähestyessä moni meistä haluaa muistaa rakkaitaan ihanalla, pehmeällä paketilla. Seinäjoen seurakunnan Lähetyssopen ja Nurmon Olotilan myymälöiden valikoimasta löytyy laadukkaita, uniikkeja käsitöitä moneen makuun.

‒ Toimintamme on mahdollista ainoastaan pyyteettömästi aikaansa ja osaamistaan antavien vapaaehtoisten ansiosta, kiittää Lähetyssoppea luotsaava Seinäjoen alueseurakunnan lähetyssihteeri Pia Ketola.

Lähetyssopen toimintaa voi tukea paitsi ostoksin tai lahjoittamalla tuotteita myyntiin, myös lahjoittamalla materiaaleja tuotteiden valmistamiseen.

‒ Otamme mielellämme vastaan muun muassa kudinlankoja ja kankaita sekä matonkudetta.

Vapaaehtoistyötä myyjänä

Kaikki Lähetyssopen myynnissä olevat käsityöt ovat vapaaehtoisten valmistamia ja niiden myynnistä saatavat tuotot ohjataan avustustyöhön.

‒ Tarvitsemme jatkuvasti lisää sekä tuotteita, että tekijöitä. Mukaan päästäkseen ei tarvitse muuta, kuin kävellä myymälän ovesta sisään tai soittaa minulle, kannustaa Pia Ketola.

Lähetyssopen myymälän noin kahdenkymmenen vapaaehtoisen ”kauppiasrinkiin” kuuluva Leena Hautala suosittelee pestiä lämpimästi jokaiselle, jolla on päiväsaikaan mahdollisuus antaa omaa aikaansa.

– Työ sopii niin naisille kuin miehille ja päivä myymälässä kuluu nopeasti. Myyntityön lisäksi pestiin kuuluu muun muassa tavaroiden esillepanoa ja hinnoittelua.

Sukkia, nuttuja ja puutöitä

Nurmon Olotilan myymälään valmistuu myytävää muun muassa perjantaisin Ylijoen kylätalolla kokoontuvassa sukka- ja nuttupiirissä.

– Myös osa Olotilan kävijöistä on ottanut tänne piipahtaessaan kutimen mukaan, iloitsee diakoniatyöntekijä Katja Kankaanpää.

Nurmon keskustassa R-kioskin vieressä sijaitseva ja Lähetyssopen tapaan vapaaehtoisvoimin toimiva Olotila on kaikille avoin kohtaamispaikka, jonne voi tulla oleilemaan, rupattelemaan, lukemaan lehtiä tai juomaan kahvit.

– Hyllykallion Olotilalla puolestaan kokoontuu Käsityökamari tiistaisin kello 10–14, vinkkaa Kankaanpää.

Seurakunnan käsityökerhojen uusin on tänä syksynä toimintansa aloittanut puutyöryhmä, joka kokoontuu torstai-iltaisin Seinäjoen toimintakeskuksen verstastiloissa.

– Valmistamme myytävää Lähetyssopelle, mutta myös omia projekteja voi tehdä, kertoo ryhmän vetäjä Esa Latvala.

Käsityöryhmiä Seinäjoen seurakunnassa

• SEINÄJOKI: Puutyöryhmä, to klo 18–21, Seinäjoen toimintakeskus. | Käsityöpaja joka kuukauden 2. ke, Kismus.
  • NURMO: Käsityökamari ti klo 10–14, Hyllykallion olotila. | Sukka- ja nuttupiiri pe klo 12–15, Ylijoen kylätalo.
  • YLISTARO: Pipopiiri kerran kuussa ke klo 12, srk-talo.
  • PERÄSEINÄJOKI: Käsityökahvila ma klo 13.30, srk-talo.

Lisätiedot osoitteessa: seinajoenseurakunta.fi/tulemukaan/käsityöt

2021-11-23 12:05:00.0