Kirkkoneuvoston päätöksiä 25.11.2021

Lue uusimmat Kirkkovaltuuston päätökset.

Ensi vuoden talousarvioiden ja toimintasuunnitelmien käsittelyt etenivät siten, että kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi sekä Etelä-Pohjanmaan sairaalasielunhoidon että Seinäjoen seurakunnan talousarviot.

Kirkkovaltuustolle esitetään hyväksyttäväksi myös suunnitelma Peräseinäjoen kirkkotilan muuttamisesta monipuolisempaan käyttöön. Poistamalla penkit toisen lehterin alta ja pieniä muutoksia tekemällä tila voidaan muuttaa kuorotilaksi, jossa laulu- ja soitinryhmät voivat esiintyä. Lisäksi poistamalla penkkejä kirkon takaosasta, sinne voidaan tehdä kahvipaikka pöytineen.

Kirkkoneuvosto nimesi nuorten edustajat ja luottamushenkilöiden nuorisovaltuustokummit nuorten vaikuttajaryhmään.

Seinäjoen seurakunta haluaa edistää työntekijöidensä työkiertoa. Se päätti, että hallintojohtaja voi lähteä ensi keväänä kahdeksi kuukaudeksi työkiertoon Oulun seurakuntayhtymään ja Oulussa toimivaan Kirkon palvelukeskukseen.

Valtuustoaloite seurakunnan tilojen merkitsemisestä ja viitoittamisesta merkittiin loppuun käsitellyksi. Kylttejä ja viittoja lisätään erityisesti uusiin ja vaikeasti löydettäviin kohteisiin.

Fri Nov 26 10:19:41 EET 2021