Seinäjoen seurakunnan 2022 kummijoukkue on SMJ P10

Seinäjoen Maila-Jussien 2010 syntyneiden poikien pesäpallojoukkue SMJ P10.

Seinäjoen seurakunnan Kummijoukkue 2022 on Seinäjoen Maila-Jussien 2010 syntyneiden poikien pesäpallojoukkue SMJ P10, jossa on yhteensä viisitoista pelaajaa. Pojat tapasivat viime viikonloppuna kummijoukkuetoiminnan vetäjän, nuorisotyönohjaaja Matti Pihlajan Ritolahallissa päiväleirillä. Samalla suunniteltiin yhteistä leiriä Honkiniemeen alkusyksystä.

Joukkueeseen voi tutustua osoitteessa: www.smj.fi/juniorit

Kummijoukkuetoimintaa vuodesta 1988

Seinäjoen seurakunta tukee lasten ja nuorten liikuntaa valitsemalla vuosittain kummijoukkueen. Kummijoukkuehaku avataan aina joulukuussa. Kummijoukkue-toiminta käynnistyi syksyllä 1988. Silloin toiminta oli uutta ja nykyäänkin se on harvinaista Suomen seurakunnissa.

Kummijoukkueeksi valitaan vuosittain noin 12–14-ikäisten lasten joukkue. Yhteistyö muotoutuu kummijoukkueen mukaan ja on sekä henkistä että toiminnallista. Kummijoukkueen taloudellinen tukeminen liittyy toimintaan, seurakunta antaa esimerkiksi tilojaan joukkueen ja vanhempien tilaisuuksien käyttöön.

Lisätietoja: Matti Pihlaja, p. 040 508 3802, matti.pihlaja@evl.fi

2022-01-12 10:28:26.0