Piirretty kuva jossa kolme karhua ja kettu maalaavat sekä leikkivät puupalikoilla.

Varhaiskasvatuskerhot

Varhaiskasvatuskerhojen tavoitteena on edistää lapsen kokonaisvaltaista kasvua, kehitystä ja oppimista.

Ilmoittautuminen varhaiskasvatuskerhoihin syksy 2024 ja kevät 2025 tästä.

Mitä varhaiskasvatuskerhoissa tehdään?

Varhaiskasvatuskerhoihin kuuluvat päivä-ja taaperokerhot ovat osa Seinäjoen seurakunnan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatuskerhojen tavoitteena on edistää lapsen kokonaisvaltaista kasvua, kehitystä ja oppimista, sekä tukea kodin kristillistä kasvatusta. Varhaiskasvatuskerhoissa tutkitaan ja opitaan leikin ja luovan toiminnan kautta. Kerhopäivän sisältö vaihtelee lasten iästä ja mielenkiinnon kohteista riippuen. Varhaiskasvatuskerhoja ohjaavat kirkon varhaiskasvatuksen ammattitutkinnon suorittaneet lastenohjaajat.

Päiväkerhot ovat tarkoitettu vuosina 2019-2022 syntyneille lapsille eli 2–5-vuotiaille lapsille. Ryhmät kokoontuvat kaksi kertaa viikossa.

Kertunlaakson seurakuntakodilla (Kertunkatu 6) on tarjolla päiväkerhoa neljänä päivänä viikossa, maanantaista torstaihin klo 9-12.
Ilmoittautumislomakkeessa voitte valita perheellenne sopivat päivät tarpeittenne mukaan (1-4 kertaa viikossa. ) Lapsenne kerhopäivät vahvistetaan kesäkuun aikana.

Taaperokerho on tarkoitettu 2 vuotta täyttäneille lapsille, ja kokoontuu pääosin kerran viikossa. Poikkeuksellisissa tapauksissa ryhmä kokoontuu kahdesti viikossa.

Lukukausimaksu

Varhaiskasvatuskerho on maksuton, jos toinen vanhemmista on evankelisluterilaisen seurakunnan jäsen. Lapselle, jonka vanhemmista kumpikaan ei ole evankelisluterilaisen seurakunnan jäsen, kerho on maksullinen.

• Kerran viikossa osallistuvalta 15 euroa.
  • Kahtena päivänä viikossa osallistuvalta 30 euroa.
  • Kolmena päivänä viikossa osallistuvalta 45 euroa.
  • Neljänä päivänä viikossa osallistuvalta 60 euroa.

Lukukausimaksu on aina yhtä lasta kohden ja tulee kerran kevätkaudella ja kerran syyskaudella.

Kaverikoodi

Samalta suunnalta tulevat lapset ja sisarukset pääsevät halutessaan samaan ryhmään yhteiskuljetuksen mahdollistamiseksi. Kaverikoodin voi saada enintään neljälle lapselle. Ensimmäinen ilmoittautuja saa ilmoittautumislomakkeen lähettämisen jälkeen kaverikoodin, joka kirjoitetaan muiden samalla kyydillä kulkevien lasten ilmoittautumislomakkeelle. Näin pystymme varmistamaan, että sisarukset ja kaverukset pääsevät samaan ryhmään.

Jälki-ilmoittautuminen

Kesken kerhokauden voit tiedustella vapaita paikkoja varhaiskasvatuksen ohjaajalta tai suoraan ryhmän ohjaajilta. Kevään 2024 kerhoihin jälki-ilmoittautuminen alla olevan linkin kautta.

Jälki-ilmoittautuminen varhaiskasvatuksen kerhoihin syksy 2023 ja kevät 2024 tämän linkin kautta.

Toiminta päättyy viikolla 24. Viikkotoimintaa ei ole arkipyhinä.

Lisätiedot päiväkerhoista

Varhaiskasvatuksen ohjaaja, sijainen