Seinäjoen seurakuntakeskus

Seinäjoen seurakuntakeskuksen pääsisäänkäynnin ovet.

Koulukatu 24, 60100 Seinäjoki

064184260 Päivystävä vahtimestari

0447510220 Keittiö, tarjoiluvaraukset

Avoinna tilaisuuksien yhteydessä.

Tilat kellarikerroksessa:

• Kellarikerros on remontissa ja toistaiseksi poissa käytöstä. Korvaavat wc-tilat seurakuntakeskuksen pääoven vieressä olevassa vihreässä kontissa.

Tilat katutasossa:

Seurakuntasali poissa käytöstä arviolta 12/2025 asti. Alasali, Kerhohuone 1 ja Kerhohuone 2 poissa käytöstä arviolta 01/2024-12/2025.

• Seurakuntasali: 250 istumapaikkaa + urkuparvella 50 istumapaikkaa, flyygeli, 10-äänikertaiset mekaaniset urut, videotykki. Ohjeet konserttivarauksen tekemiseen löytyvät täältä.
  • Alasali: Maksimi henkilömäärä 125, piano, tilauksesta av-välineet, mahdollisuus ruokailla.
  • Kerhohuone 1, kirjasto: 12 istumapaikkaa, tv-videot, fläppitaulu, piirtoheitin.
  • Kerhohuone 3 Maksimi henkilömäärä 72, piano, mahdollisuus ruokailla.

Tilat 2. kerroksessa:

Yläsali, Yläsali 4 ja Rippikoululuokka poissa käytöstä arviolta 12/2025 asti.

• Yläsali: 160 istumapaikkaa, jaettavissa kolmeen eri lohkoon, piano, fläppitaulu, piirtoheitin, mahdollisuus ruokailla.
  • Yläsali 4: 20-paikkainen pöytä + kulmasohva, piano.
  • Rippikoululuokka: 30 istumapaikkaa, piano, fläppitaulu, piirtoheitin.

Tilojen varaukset numerossa (06) 418 4901.

Seinäjoen alueseurakunnan seurakuntakeskuksessa järjestetään monipuolista toimintaa. Alvar Aallon suunnittelema seurakuntakeskus valmistui vuonna 1966.

Pääoven läheisyydessä sijaitsee seurakuntatyössä tarvittavia tiloja kuten seurakuntasali. Lähellä seurakuntasalia on tilava eteishalli ja ravintola sekä nykyaikainen keittiö. Ensimmäisessä kerroksessa on lisäksi kerho- ja toimistotiloja. Toisessa kerroksessa on rippikoululuokka, kokoustiloja ja yläsali. Kellarikerroksessa ovat askartelu-, partio-, nuoriso- ja tekniset tilat sekä kirkkotekstiilien säilytyshuone, josta on suora yhteys kirkkoon, samoin kuin toisen kerroksen tiloista. Länsi- ja pohjoissiivessä on työntekijöiden työhuoneita ja päiväkerhotila.

Aalto-keskuksesta löytyy lisätietoja myös Seinäjoen kaupungin sivuilta / Information on the Aalto centre is also available at the City of Seinäjoki homepage:

Ajo-ohje ja pysäköinti

Seurakuntakeskus sijaitsee lähellä keskustaa. Kävelymatkaa rautatieasemalta ja keskustorilta on noin 500 m.

Seurakuntakeskuksen itäpäädyssä (Ala-Kuljun kadulta käännyttäessä) on Lakeuden Ristin kanssa yhteinen parkkipaikka, joka on tarkoitettu seurakunnassa asioiville. Parkkiaika kiekolla on 4 tuntia.

Esteettömyys

Seurakuntasaliin ja alasaliin on estetön pääsy. Niissä on myös induktiosilmukka sekä äänentoisto ja AV-laitteet. Rakennuksessa on hissi. Kellarissa sijaitseva inva-WC on remontin vuoksi pois käytöstä. Korvaava inva-WC löytyy seurakuntakeskuksen pääovien vieressä olevasta vihreästä kontista.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc