Lähetystyö

Kirkko rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Tätä tehtävää lähetystyössä toteutetaan eri puolilla maailmaa. Ulkomailla tapahtuvassa lähetystyössä Suomen evankelisluterilaiset seurakunnat toimivat yhteistyössä Kirkon lähetysjärjestöjen kanssa.

Mitä on lähetystyö?

Lähetystyö on kristityille annettu yhteinen tehtävä, joka pohjautuu Jeesuksen antamaan kaste- ja lähetyskäskyyn. Jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus kuulla evankeliumi Jumalasta, joka rakastaa jokaista ihmistä niin paljon, että antoi Poikansa kuolemaan meidän pelastuksemme vuoksi.

Lähetystyö on seurakunnan kaiken toiminnan pohja. Se on ikuisen toivon ja ilosanoman välittämistä, inhimillisten mahdollisuuksien lisäämistä ja ihmisten auttamista. Lähetystyössä voimme lisätä toivoa tulevaan.

Kuinka lähetystyötä voi tukea?

Lähetystyötä voi tukea esimerkiksi lahjoittamalla suoraan järjestöille tai hankkimalla itselleen kummilapsen. Lähetystyötä voi tukea myös:

• Lahjoittamalla lähetystyön lipaskeräykseen tai ilmoittautumalla lipaskerääjäksi.
  • Tekemällä käsitöitä Nurmon Olotilalle, Hyllykamarille ja Lähetyssopen myymälään tai käymällä näissä ostoksilla.
  • Käymällä kesäkahvilla Lakeuden Ristin kirkon aulassa lähetyskahvila Mission Caféssa.
  • Osallistumalla seurakunnan äitien- ja isänpäivälounaisiin sekä myyjäisiin, joiden tuotto menee lähetystyön tukemiseen.
  • Osallistumalla Kauneimpiin joululauluihin ja lahjoittamalla kolehtiin, jonka tuotto menee lähetystyön hyväksi.

Lähetystyö Seinäjoen seurakunnassa

Lähetyssihteeri