Kehitysvammaistyö

Toiminnallinen Keva-kerho yli 15-vuotiaille kehitysvammaisille Seinäjoella

Keva-kerho kokoontuu joka toinen torstai kello 17–19 Kirkonkrannin auditoriossa osoitteessa Ala-Kuljun katu 1 D ellei toisin mainita. Sisäänkäynti D-rappuun löytyy Kirkonkrannin takaosasta.

Keva-kerho alkaa kahvituksella, toiminnallisessa osuudessa on lauluja, leikkejä, askarteluja, kilpailuja ja kerran kaudessa kaikkien suosikki – bingo. Kerhokerta päättyy iltahartauteen. Iltahartauksissa huomioidaan kirkkovuoden suuret pyhät. Kerhomaksu on 30 euroa vuodelta ja sen saa laskulla.

Keva-kerhon puitteissa järjestetään kevätretki maakuntaan; retki suuntautuu useasti maatila-/eläinkohteeseen. Kerhoväen joulujuhlaa vietetään vuorovuosin Hyllykallion seurakuntakodilla tai Seinäjoen seurakuntakeskuksessa. Vuosittain vietetään myös koko seurakunnan yhteistä kehitysvammaisten kirkkopyhää, ja sinne ovat tervetulleita alueen kehitysvammaiset, heidän perheensä ja avustajansa.

Lisätiedot: Seinäjoen alueseurakunnan diakonissa Tanja Salo, tanja.salo@evl.fi, p. 050 570 6152.

Nurmon kappeliseurakunnan Aikuisten keva-kerho

Aikuisten keva-kerho kokoontuu neljä kertaa vuodessa Lankarin leirikeskuksessa. Kerhossa on ohjelmaa, hartaus sekä ruokailu. Ennen kerhoon osallistumista ota yhteyttä diakoniatyöntekijä Helena Nahkuriin. Kerhoon ilmoittautuneille ja ennestään kerhossa käyneille tarkempi aikataulu postitse tai sähköpostilla.

Kerran vuodessa on kehitysvammaisten kirkkopyhä ja joulun alla puurojuhla kehitysvammaisille ja heidän läheisilleen.

Lisätiedot: Nurmon kappeliseurakunnan diakoniatyöntekijä Helena Nahkuri, helena.nahkuri@evl.fi, p. 050 567 4422.

Kehitysvammaisille Peräseinäjoella ja Ylistarossa

Lisätiedot: Peräseinäjoen kappeliseurakunnan diakoni Tarja Niemi, tarja.niemi@evl.fi, p. 040 547 8918

Lisätiedot: Ylistaron kappeliseurakunnan diakoniatyöntekijä Annu Muukari, annu.muukari@evl.fi, p. 044 580 6727.

Diakonissa
Seinäjoen alueseurakunta
Ala-Kuljun katu 1C
60100 Seinäjoki

Tanjan työvastuisiin kuuluvat yleisen ja yhteisen diakoniatyön lisäksi kehitysvammaisten parissa tehtävä työ, kuurojen parissa tehtävä työ ja maahanmuuttajatyö. Tanjan lähiövastuualueet ovat Kasperi ja Kivistö.

Diakoniatyöntekijä
Nurmon kappeliseurakunta