Rippijuhla

Konfirmaatio on askel aikuisuuteen, jossa vahvistetaan kastetta. Ripille pääsyn jälkeen nuorella on mahdollisuus toimia kummina, hän voi osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja hän on vaalikelpoinen seurakuntavaaleissa täytettyään 18-vuotta. Seinäjoen seurakunnassa rippikoulun käy vuosittain 90 % koko ikäluokasta.

Tilavaraukset Seinäjoen seurakunnassa

Seinäjoen seurakunnan jäsenet voivat varata kirkkosaleja ja muita juhlatiloja ilman tilavuokraa kaste-, rippi- ja hääjuhliin, sekä hautaan siunaamisen muistotilaisuuteen soittamalla Seinäjoen seurakunnan palvelutoimistoihin. Tilojen maksuton käyttö perhejuhliin edellyttää pitopalvelun tilaamista Seinäjoen seurakunnan keittiöpalveluilta. Lue lisää Seinäjoen seurakunnan tilojen vuokrauksesta osoitteesta seinajoenseurakunta.fi/kirkot ja tilat

Seinäjoen alueseurakunta Seinäjoen seurakunta
Ala-Kuljun katu 1A
60100  Seinäjoki

Avoinna ma-to kello 9–15 ja pe kello 9–12.

Nurmon kappeliseurakunta Seinäjoen seurakunta
Nurmontie 3
60550  Nurmo

Avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello 9–15.

Peräseinäjoen kappeliseurakunta Seinäjoen seurakunta
Kirkkotie 2
61100  Peräseinäjoki

Avoinna maanantaisin ja torstaisin kello 9–15. Peräseinäjoen palvelutoimiston on suljettu viikolla 42. Kiireellisissä asioissa palvelee Seinäjoella Kirkonkrannin palvelutoimisto puhelinnumerossa 06 418 4901.

Seinäjoen seurakunta Ylistaron kappeliseurakunta
Markinsalontie 2 b
61400  Ylistaro

Avoinna tiistaisin ja torstaisin kello 9–15.