Vapaaehtoistyön peruskurssi

Seinäjoen seurakunnan vapaaehtoistyön peruskurssi on tarkoitettu kaikille vapaaehtoistoiminasta kiinnostuneille, toimintaan osallistumista harkitseville ja vapaaehtoisille. Kurssin käytyäsi voit harrrastaa vapaaehtoistyötä Seinjäoen seurakunnassa.

Vapaaehtoistyön peruskurssin ensimmäinen osa järjestetään syyskuussa

Vapaaehtoistyön peruskurssin ensimmäinen koulutuspäivä järjestetään Seinäjoella lauantaina 5.9.2020 kello 10–13. Koulutuspaikka on kahvila Kismus, joka sijaitsee osoitteessa Kalevankatu 12.

Vapaaehtoistyön peruskurssin kouluttajat ja ilmoittautuminen

Ilmoittaudu vapaaehtoistyön peruskurssille ottamalla yhteyttä kouluttajiin. Kouluttajina toimivat pappi Olavi Hepomäki ja diakoni Johanna Piuhola. Lisäksi peruskurssilla on vierailevia kouluttajia.

Peruskurssin sisältö

Kurssilla saat kattavan kuvauksen siitä mitä Seinäjoen seurakunnan vapaaehtoistoiminta on ja millaisia vapaaehtoistyön tehtäviä Seinäjoen seurakunnassa on tarjolla. Keskustelemme myös siitä millainen vapaaehtoistyön muoto sopii sinulle parhaiten.

• Kurssin pituus on kokonaisuudessaan noin 6 tuntia ja se pidetään kahtena päivänä. Yhden koulutuspäivän kesto on noin 3 tuntia. Ensimmäinen jakso syksyllä ja toinen keväällä.
  • Koulutuksessa tehdään käytännön harjoitteita, joiden avulla perehdytään Seinäjoen seurakunnan vapaaehtoistoimintaan. Koulutus antaa osallistujalle valmiuksia toimia seurakunnan vapaaehtoistoiminnan eri tehtävissä, kuten diakonian, lähetystyön ja jumalanpalveluselämän parissa.
  • Vapaaehtoistyön perusurssi on osallistujille maksuton, eikä se sido osallistujaa toimimaan vapaaehtoisena.

Vapaaehtoistyön peruskurssin käyneet siunataan messun yhteydessä vapaaehtoistyön tehtävään. Kurssilla vierailee vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreita ja vapaaehtoisia.

Ilmoittaudu mukaan vapaaehtoistyön peruskurssille

Seinäjoen alueseurakunta
Diakonia
Kalevankatu 12 b
60100 Seinäjoki

Ystävän tuvan diakoniatyöntekijä, vapaaehtoistyö.

Kappalainen
Seinäjoen alueseurakunta