Rippikoulut ja aikataulut

Jokaisella rippikouluryhmällä on oma ryhmäkohtainen aikataulu, mutta kokonaisuus on kaikilla sama. Ryhmäjakojen jälkeen saat kotiisi riparikirjeen, jossa on kerrottuna missä kirkossa rippikoulusi alkaa ja koska oma ryhmäsi kokoontuu ensimmäisen kerran.

Kaikkiin leirimuotoisiin rippikouluihin kuuluu rippikoulutapaamisia säännöllisesti myös talvella ja keväällä, sekä 2 opetuspäivää ennen leiriä. Tarkasta näiden päivien sopivuus kun valitset rippikouluryhmää. Osa opetuspäivistä toteutuu hajautetusti ennen leirijaksoa ja näiden ajankohdat ilmoitetaan osallistujille myöhemmin. Talven tapaamisajat saat joko lokakuun aloitusmessussa tai ensimmäisessä kokoontumisessa.

Nykymuotoisen rippikoulun sisältöihin ja tavoitteisiin voit tutustua kurkkaamalla valtakunnallinen Suuri ihme -rippikoulusuunnitelman, jonka löydät osoitteessa evl.fi.

Rippikouluihin liittyvissä asioissa ota yhteyttä:

Seurakuntapastori
Seinäjoen alueseurakunta