Sururyhmät

Sururyhmät on tarkoitettu kaikille, jotka kantavat surua läheisen ihmisen kuoleman vuoksi. Ryhmä tarjoaa mahdollisuuden keskustella ja käydä läpi menetykseen ja suruun liittyviä asioita ja tunteita. Ryhmässä voi luottamuksella keskustella ja kuunnella, jakaa ajatuksiaan tai olla vain hiljaa. Sururyhmät ovat maksuttomia.

Lasten sururyhmä

Lasten sururyhmä on tarkoitettu läheisensä kuoleman kautta menettäneille noin 5–10-vuotiaille lapsille. Ryhmässä lapset saavat käsitellä turvallisesti kohtaamaansa surua leikkien, laulujen ja satujen avulla. Tärkeä osa sururyhmän työskentelyä on katseiden kääntäminen tulevaisuuteen, leikkiminen, itseä ilahduttavien asioiden tekeminen. Vaikka ryhmän nimi on sururyhmä, ei lapsen elämään tarvitse liittyä isoa huolta tai murhetta. Vertaisryhmässä tunteita on hyvä jakaa ja työstää monella tapaa. Iltapala tarjotaan lapsille jokaisella kokoontumiskeralla.

Seuraava Lasten sururyhmä kokoontuu keväällä 2024 Kultavuoren seurakuntakodilla, Ilmolantie 3
4.4., 11.4., 18.4.,25.4. ja 2.5. kello 17-18.30.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen kevään 2024 ryhmään 5.3.2024 mennessä sähköpostilla

Taija Ketonen, taija.ketonen@evl.fi.

Anne Saranpää, anne.saranpaa@evl.fi

Seinäjoen sururyhmä

Seinäjoen sururyhmään on jatkuva ilmoittautuminen. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 044 761 5417  tai anna.saaristo@evl.fi

Nurmon sururyhmä

Ensimmäinen kokoontuminen lokakuussa 2023 Hyllykallion seurakuntakodilla. Ryhmään ilmoittautuneihin ollaan tarkemmin yhteydessä aloitusajankohdasta.

Ilmoittautuminen sururyhmään viim. 20.9. Niinalle Vuorelalle numeroon 050 468 3730 tai sähköpostilla niina.vuorela@evl.fi

Peräseinäjoen sururyhmä

Kysy lisätietoja diakoniatyöntekijä Tarja Niemeltä.

Ylistaron sururyhmä

Ylistarossa kokoontuvaa sururyhmää ohjaa diakoniatyöntekijä Annu Muukari ja kappalainen Jarmo Happonen. Ryhmä kokoontuu seitsemän kertaa. Kokoontumispaikkana toimii Ylistaron seurakuntaviraston sali. Ensimmäinen kokoontuminen on torstaina 28.9.2023 klo 15.00.

Sururyhmien yhteyshenkilöt paikkakunnittain

Ylistaron kappeliseurakunta
Markinsalontie 2 B
61400 Ylistaro
Vastaava diakoniatyöntekijä
Nurmon kappeliseurakunta
Opintie 1
60510 Hyllykallio
Diakonityöntekijä
Peräseinäjoen kappeliseurakunta
Kirkkotie 2
61100 Peräseinäjoki
Vs. kappalainen
Seinäjoen alueseurakunta
Ala-Kuljun katu 1A
60100 Seinäjoki
Seinäjoen alueseurakunta

Päivystys arkisin maanantaista perjantaihin kello 9–12.