Piirretty kuva jossa kolme karhua rukoilee istuen penkillä. Taustalla seinällä on piirrustuksia.

Pyhäkoulu

Pyhäkoulu eli Pyhis, on seurakunnan kasteopetusta, jossa hiljennytään, kuullaan Raamatun kertomuksia ja lauletaan lasten virsiä, sekä leikitään ja liikutaan. Teemapyhiksiä ovat askartelu-, kokki- ja legopyhikset. Voit myös tilata Kirjepyhiksen suoraan kotiin. Pyhiksestä saa osallistumistaulun, johon kerätään osallistumismerkkejä. Pyhiksiä pitävät seurakunnan vapaaehtoiset ohjaajat.

Kenelle Pyhis on tarkoitettu?

Pyhäkoulu on tarkoitettu 3–14-vuotiaille lapsille, mutta nuoremmatkin voivat tulla mukaan tutun aikuisen kanssa. Pyhäkoulu kestää puolesta tunnista tuntiin ja ovat maksuttomia.

Kevään 2024 pyhikset

• Askartelupyhis sunnuntaisin 11.2.,18.2.,10.3.,17.3.,24.3. ja 31.3
    kello 11-12 Kultavuoren seurakuntakodilla. Ilmolantie 3.
  • Legopyhis sunnuntaisin 7.4.,14.4. ja 21.4 kello 11-12. Hyllykallion seurakuntakodilla. Opintie 1.
  • Kitinojan pyhis, sunnuntaisin 18.2.,10.3., 24.3., 7.4. ja 21.4 klo 12-12.30 Kitinojan kirkko, Kitinojantie 691.

Pyhismessu

Pyhismessu on sunnuntaina 18.2. ja 28.4.2024 kello 17 Hyllykallion seurakuntakodilla osoitteessa Opintie 1.

Pyhismessu kestää noin puoli tuntia, jonka jälkeen on ruokailu, jossa vapaaehtoinen ruokamaksu. Pyhismessu on tarkoitettu kaikenikäisille vauvasta vaariin, yksin tai kaksin tai koko perheen voimin. Tervetuloa.

Pyhiskirje

Nyt voit tilata useamman kerran vuodessa ilmestyvän Pyhiskirjeen. Pyhiskirjeen välityksellä lapset voivat hiljentyä kotona pieneen hartaushetkeen yhdessä koko perheen kanssa. Lisäksi jokaisessa kirjeessä on mukana aiheeseen liittyvää tekemistä, esimerkiksi askartelua.

Pyhiskirje on maksuton ja voit tilata perheen jokaiselle lapselle oman kirjeen. Kirje ilmestyy niin kauan kuin haluat. Peruuttamisen voit tehdä sähköpostilla, jonka osoitteen löydät Pyhiskirjeen lopusta.

Voit tilata Pyhiskirjeen täältä lapsen nimellä.

Myös isovanhemmat voivat tilata sen lapsenlapselle tai kummit kummilapselle. Pyhiskirjeen jäsenellä tulee kuitenkin olla vanhempien lupa.

Kysy lisää pyhäkouluista

Varhaiskasvatuksen ohjaaja, sijainen