Sairaalakirkko (Keskussairaala)

Kuva keskussairaalan sairaalakirkosta.

Hanneksenrinne 7, E-osa 2. krs., 60220 Seinäjoki

Kirkko on avoinna joka päivä klo 9 – 19.

Sairaalakirkko toimii myös koulutustilana opiskelijoille, henkilökunnalle ja muille yhteistyötahoille sielunhoidon kysymyksissä. Vieressä sijaitsevat myös sairaalapappien työhuoneet. Sairaalakirkossa on istuimet 20 hengelle.

Seinäjoen Keskussairaalan Sairaalakirkon siunasi käyttöön piispa Simo Peura keväällä 2015. Se on paikka, jossa voidaan pitää kirkollisia toimituksia ja viettää ehtoollis- ja hartaushetkiä. Sairaalakirkko on myös sairaalan olohuone, kohtauspaikka, pysähtymisen, levähtämisen ja hiljentymisen tila. Se on avoin kaikille sairaalassa käyville, potilaille ja heidän läheisilleen sekä henkilökunnalle uskontokuntaan katsomatta.

Sairaalakirkkoon tullaan Keskussairaalan tai Y-talon pääoven kautta. Sairaalakirkko sijaitsee Aronia-kahvion läheisyydessä sairaalan
2. kerroksessa E-osassa. Sairaalakirkkoon liittyvissä asioissa voi ottaa yhteyttä päivystävään sairaalapappiin, p. 050 558 5163.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka