Diakoniatoimistot ja yhteyshenkilöt

Diakoniatoimistot palvelevat puhelimitse. Pidempää keskustelua vaativissa asioissa, varaa aika etukäteen oman asuma-alueesi diakoniatyöntekijältä.

Perustoimeentuloon liittyvissä asioissa auttaa Kansaneläkelaitos - Kela
Perustoimeentuloon liittyvissä ongelmatilanteissa otathan ensisijaisesti yhteyttä Kansaneläkelaitokseen, josta saat palveluohjausta. Vaihtoehtoisesti voit täyttää sähköisen toimeentulohakemuksen osoitteessa:www.kela.fi Kela on velvollinen tekemään päätöksen seitsemän arkipäivän kuluessa hakemuksen jättämisestä. Mikäli päätös tulee kielteisenä, sen jälkeen avuntarvitsija ottaa yhteyttä Seinäjoen kaupungin aikuissosiaalityöntekijöihin, jotka ovat tavoitettavissa parhaiten maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin kello 9–10 puhelinnumerosta (06) 416 2111.

Seinäjoen keskustan diakoniatoimiston yhteyshenkilöt

Diakoniatoimiston osoite on Ala-Kuljun katu 1 C. Käynti takapihalta. Soita tai varaa aika puhelinnumerosta (06) 418 4902. Avovastaanottopalveluina tiistaisin ja torstaisin klo 9–12. Sähköpostimme ovat etunimi.sukunimi@evl.fi. Huomioithan, että keskiviikkoisin ja perjantaisin ei ole puhelinpäivystystä.

Ruoka-apupyynnöt: tiistaisin ja torstaisin klo 9–12. Puhelinpäivystysringissä oleva diakoniatyöntekijä myöntää teille ajan Ruokapankkiin. Ruokapankista löydät lisää tietoa osoitteesta seinajoenseurakunta.fi/ruokapankki

Muut asiat: Luottamuksellista keskustelua tai taloudellista apua tarvitessasi, soita oman asuinalueesi työntekijälle maanantaisin klo 10–12, jolloin voit varata ajan pidempää keskustelua varten oman asuinalueesi työntekijältä.

Alueseurakunnan diakoniajohtajana toimii Otto Savolainen 050 570 6271.

Keskusta, Marttila, Pohja ja Uppa -alueiden yhteyshenkilö

• Mervi Laasanen, puhelin 040 594 3557. Yleinen diakoniatyö, yhteiskunnallinen työ, yksin asuvien miesten parissa tehtävä työ, työttömien ja työnhakijoiden parissa tehtävä työ.

Alakylä, Katajalaakso, Huhtala, Jouppi, Kultavuori ja Niemistönmaa - alueiden yhteyshenkilö

• Seija Saari, puhelin 050 570 6273. Yleinen diakoniatyö, mielenterveystyö, näkövammaistyö, diakoninen perhetyö yksin- ja yhteishuoltajien parissa, Yhteisvastuukeräys.

Kapernaumi, Kivistö ja Kasperi -alueiden yhteyshenkilö

• Tanja Salo, puhelin 050 570 6152. Kapernaumi, Kivistö, Kasperi. Yleinen diakoniatyö, kuurojen parissa tehtävä työ, kehitysvammatyö, monikulttuurisuustyö.

Kärki, Pajuluoma, Törnävä, Soukkajoki, Simuna -alueiden yhteyshenkilö

• Tuomo Salo, puhelin 044 767 0884. Yleinen diakoniatyö, päihdetyö.

Ikäihmisten yhteyshenkilöt

• Anne Koivuporras, puhelin 044 580 6722. Diakoninen vanhustyö, omaishoitajien kanssa tehtävä työ.

Ystävän tupa

• Johanna Piuhola, puhelin 050 370 9945. Vapaaehtoistyöstä (Ystävän tupa) vastaava diakoniatyöntekijä, lähimmäis- ja ystäväpalvelun koordinointi, vapaaehtoisten kouluttaminen ja ohjaus, nettiportaalista vastaaminen.

Nurmon diakoniatoimisto

Diakoniatoimiston osoite on Hyllykallion seurakuntakoti, Opintie 1. Sähköpostimme ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi. Varaathan ajan etukäteen arkisin klo 9–15.

Suljettu viikolla 42.

Työntekijät

Peräseinäjoen diakoniatoimisto

Diakoniatoimiston osoite on Peräseinäjoen seurakuntatalo, Kirkkotie 2. Sähköpostimme ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi. Varaathan ajan etukäteen arkisin klo 9-15.

Ylistaron diakoniatoimisto

Diakoniatoimiston osoite on Markinsalontie 2b, 61400 Ylistaro. Sähköpostimme ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Diakoniatoimisto palvelee vain ajanvarauksen kautta, varaathan ajan päivystysnumerosta 06 418 4090.

Maaliskuun 2024 loppuun asti Ylistaron diakonian päivystyspuhelin palvelee vain tiistaisin klo 13-15 ja keskiviikkoisin klo 14-15 henkilöstöpulan vuoksi.

Diakoniajohtaja
Seinäjoen alueseurakunta