Diakoniatoimisto (Seinäjoen alueseurakunta)

Diakoniatoimsiton julkisivu.

Ala-Kuljunkatu 1 C (käynti Kirkonkrannin takapihan puolelta), 60100 Seinäjoki

(06) 418 4902

Alueseurakunnan diakoniatoimisto palvelee puhelimitse ja tarvittaessa ajanvarauksella.

Katso lisätiedot seinajoenseuraunta.fi/diakoniatoimistot.

Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin, kun:

• tarvitset luottamuksellista keskusteluhetkeä
  • haluat tarkastella uskoon ja hengelliseen elämään liittyviä kysymyksiä
  • tarvitset aineellista apua yllättävän elämäntilanteen muutoksen seurauksena ja kun kaupungin perusturvan antama toimeentulotuki ei riitä
  • kun haluat pysähtyä ja uudelleen arvioida omaa elämäntilannettasi

Ruokapankki

Elintarvikkeiden saanti edellyttää aina ensiksi asiointia diakoniayöntekijän luona diakoniatoimistossa. Tapaamisessa selvitetään avuntarvitsijan taloudellinen tilanne, jonka perusteella avustus myönnetään tai jätetään myöntämättä. Uusien avuntarvitsijoiden on aina elintarvikeapu saadakseen esitettävä luotettava selvitys tulo ja menotiedoistaan.

Perustoimeentuloon liittyvissä vaikeuksissa tulee ensisijaisesti olla yhteydessä KELAan. Kaupungin sosiaalitoimella on harkinnanvaraisesti mahdollisuus myöntää ehkäisevää toimeentulotukea tai perusosan täydentävää lisäosaa tilanteissa, joissa avunhakijan talous uhkaa kriisiytyä merkittävällä tavalla. Toimeentulotukihakemus on käsiteltävä seitsemän arkipäivän kuluessa, kun hakemus on jätetty!

Katso lisätiedot Ruokapankin toiminnasta osoitteesta seinajoenseurakunta.fi/ruokapankki

Seurakunnan parkkipaikat ovat pysäköintivalvonnan piirissä. Autoa ei voi pysäköidä enää diakoniatoimiston eteen tai Lakeuden Ristin parkkialueelle ilman pysäköintikiekkoa! Invalidiluvalla pysäköinti on sallittua asioinnin ajan.