Lähetyssopelta matkalaisille muistoja lakeuksilta

Seinäjoen ydinkeskustassa Matti Visannin kujalla sijaitseva Lähetyssoppi-myymälä on läpi kesän avoinna normaalein aukioloajoin aamukymmenestä iltaviiteen.

Kesätyöntekijät Erika Kontiainen ja Petra Juupaluoma Lähetyssopissa.

Kesätyöntekijät Erika Kontiainen ja Petra Juupaluoma toivottavat asiakkaat tervetulleiksi ostoksille Lähetyssopen värikkääseen runsaudensarveen.

Kuva: Sarah Senf.

Heinäkuun loppuun saakka myymälässä asiakkaita palvelevat kesätyöntekijät Erika Kontiainen ja Petra Juupaluoma.

Seinäjoen alueseurakunnan lähetyssihteeri Pia Ketola iloitsee nuorista myymälävastaavista, jotka kesän mittaan asiakaspalvelun ohessa paitsi valmistavat käsitöitä myyntiin myös huolehtivat tuotteiden esillepanosta ja tilojen siisteydestä.

– Erika virkkaa taidokkaita ja kauniita mansikoita, Petran käsissä syntyvät näppärästi ja vauhdilla muun muassa monikäyttöiset rannekkeet.

Seurakunnan työ on kummallekin tytölle tuttua jo aiempien pestien kautta muun muassa kerhonohjaajina sekä rippikoulujen isojen ja vanhojen tehtävistä.

Myyntikoju herättäjäjuhlilla

Herättäjäjuhlien aikaan 14.–16. heinäkuuta Lähetyssopen ja sen kesätyöntekijät löytää omalta kojultaan Kirkkokadun juhlatorilta.

– Niin talven kuin kesänkin suosikki ovat villasukat, moni herättäjäjuhlavieraskin haluaa lakeuksilta mukaansa muistoksi joko perinteiset salmiakkikuvioiset tai hempeämmän Aamu lakeuksilla -mallin.

Vuoden 2009 herättäjäjuhlilla muistellaan sään olleen niin ankaran, että sen jälkeen, kun juhlavieraat olivat ostaneet Lähetyssopen varaston kaikki lapaset, ostettiin käsien lämmikkeeksi sukkia.

– Lähetyssopen myymälän tuotolla tuetaan Seinäjoen seurakunnan lähetystyötä. Tukea voi tukea myös lahjoittamalla sekä valmiita käsitöitä että eri materiaaleja niiden valmistusta varten

Lue lisää Seinäjoen seurakunnan lähetystyöstä osoitteessa: seinajoenseurakunta.fi/osallistu/lahetystyo

Wed Jul 05 10:35:00 EEST 2023