Opinlakeus-messuilla kesätyöinfoa

Seinäjoen seurakunta on mukana ensi viikolla järjestettävillä Opinlakeus-koulutusmessuilla.

Seinäjoen seurakunnan henkilöstöpäällikkö Heli Lavila

Kesätyöpaikkahaku alkaa 17.1. KirkkoRekry-sivustolla, kertoo Seinäjoen seurakunnan henkilöstöpäällikkö Heli Lavila. Kuvaaja: Jenna Koivisto.

Seinäjoki Areenan valtaavat 17.–18.1. Opinlakeus-koulutusmessut, joissa myös Seinäjoen seurakunta on mukana oppilaitospastori Karoliina Virkamäen ja nuorisotyönohjaaja Jani Kelan johdolla.

‒ Seurakunnan osastolla on tarjolla kesätyö- ja harjoittelupaikkainfoa, kertoo Virkamäki.

Osastolla pääsee ottamaan myös kaverista mittaa hauskan pelin parissa.

‒ Messuilla on paljon nuoria eli on mukava olla siellä läsnä, oppilaitospastori Virkamäki kertoo.

Tavoitteena on tuoda messupäiviin iloa ja piristystä.

‒ Ja myös toivon näkökulmia, lisää Kela.

Työntekijätkin saavat messuilta iloa ja hyvää mieltä.

‒ Muistoissa on paljon ihania kohtaamisia tuttujen ja tuntemattomien kanssa, muistelee Virkamäki.

Tarjolla monenlaisia kesätyöpaikkoja

Seinäjoen seurakunnan kesätyöpaikat ovat haettavissa 17.1. alkaen KirkkoRekry-sivustolla.

‒ Kesätyöpaikkoja avautuu yhteensä useita kymmeniä eri työalojen tehtäviin, kertoo henkilöstöpäällikkö Heli Lavila.

Kesätyöntekijöitä haetaan kaikille hautausmaille, kesäkahvilatyöntekijöiksi, kirkon oppaiksi, palvelusihteerien sijaistajaksi, keittiö-, siivous- ja kiinteistötoimeen, Lähetyssopen myyjiksi, kesädiakoniksi sekä Honkiniemen leirikeskuksen vastaanottoon Ähtäriin.

‒ Osa kesätyöpaikoista, kuten nuorisotyössä, on täytetty jo viime vuoden puolella, sillä rippikoulut alkavat pyöriä jo alkuvuodesta, kertoo Lavila.

Kesätyöpaikkoja on tarjolla koko Seinäjoen seurakunnan alueella eli Seinäjoen kantakaupungin alueella, sekä Nurmossa, Peräseinäjoella ja Ylistarossa.

‒ Kesätyöpaikan hakemiseen saa apua esimerkiksi opiskelijailloissa Kismuksella tiistaisin kello 17–19, lupaa Virkamäki.

Mieleenpainuvia muistoja

Kesätyö- ja harjoittelupaikoista jää usein mieleenpainuvia muistoja.

‒ Kesäteologina Ruovedellä vuonna 2006 sain tehdä kaikenlaista, yhden viikonlopun myös suntion hommia hautajaisia varten. Opettavainen homma sisälsi muun muassa vainajien siirtelyä perustyön eli rippikoulujen ja jumalanpalvelusten lisäksi, kertoo Virkamäki.

Nuorisotyönohjaaja Jani Kelan mieleen on jäänyt Kilpisjärven maisemissa järjestetty nuorten vaellus, jonka yhtenä vetäjistä hän toimi.

‒ Halti jäi sillä kertaa huiputtamatta, mutta muuten reissu jäi vahvasti mieleen, muistelee Kela.

Seinäjoen seurakunnan kesätyöpaikat

• Sähköinen haku alkaa 17.1. KirkkoRekry-sivustolla.
  • Tarjolla kymmeniä eri työalojen tehtäviä koko Seinäjoen seurakunnan alueella.
  • Apua kesätyöhakemuksen tekemiseen saa opiskelijailloissa tiistaisin kello 17–19 Kismuksella, Kalevankatu 12 B.

2024-01-10 13:18:00.0