Talviaktiviteetteja luonnon helmassa

Seinäjoen seurakunnan Luontoleirikeskus Honkiniemessä on tarjolla myös maksuttomia aktiviteetteja talviloman ratoksi.

Aikuinen ja lapsi laskevat pulkalla mäkeä.

Honkiniemessä pääsee isoon pulkkamäkeen. KUVA: Seinäjoen seurakunnan arkisto, kuvaaja Matti Hautalahti.

Ähtärinjärven rannalla sijaitsevassa Luontoleirikeskuksessa luonto on lähellä.

‒ Meillä pääsee tehokkaasti irti arjesta, kertoo leirikeskustoiminnan johtaja Markku Autio.

Honkiniemen Luontoleirikeskuksen 14 hehtaarin alueella on tilaa liikkumiselle ja vapaa-ajan vietolle.

‒ Täällä luonto on lähellä sinua ja sinä lähellä luontoa, kuvailee Autio.

Maksutonta lomapuuhaa

Luontoleirikeskuksessa on toiminta-aktiviteetteja ja majoitusta tarjolla ympäri vuoden. Kaikki leirikeskuksen aktiviteetit ovat veloituksetta majoittujien käytössä.

Honkiniemen Luontoleirikeskus tarjoaa monenlaista maksutonta tekemistä lapsiperheille myös talvisaikaan. Käytettävissä ovat hiihtoladut, kilometrin mittainen luistelurata järven jäällä, ulkoilureitti metsässä sekä pulkkamäki.

‒ Uutta talvilajia etsivälle on tarjolla umpihankifrisbeegolfia, naurahtaa Autio.

Luistelurata pyritään pitämään avoinna. Tietoa luisteluradan kunnosta päivitetään Luontoleirikeskuksen Facebookiin.

‒ Myös soittaen voi tiedustella radan kuntoa, vinkkaa Autio.

Päiväkävijän on helpointa ottaa omat eväät mukaan.

‒ Nuotiokatokset ovat kaikkien käytettävissä, kertoo Autio.

Hankihölkkää ja luontokuvausta

Hiljaisella viikolla, maanantaina 25. maaliskuuta Luontoleirikeskuksessa hölkätään hangella.

‒ Honkiniemen hankihölkässä on valittavissa joko kahden tai viiden kilometrin mittainen reitti, kertoo Autio.

Mukaan pääsee pienellä osallistumismaksulla. Hölkän jälkeen on tarjolla lämmintä mehua ja avantosauna.

Vapun jälkeen, 2. toukokuuta sen sijaan järjestetään Honkiniemen luontopäivät. Tämän vuoden teemana on luontovalokuvaus.

‒ Luontopäivien vieraaksi saapuu Vuoden luontokuva 2018 -kilpailun voittaja, luontovalokuvaaja Taru Rantala, iloitsee Autio.

Päivien maksuttomaan ohjelmaan sisältyy luontokuvailta, kuvausretki Rantalan johdolla sekä näyttely.

Luontoleirikeskukset Etelä-Pohjanmaalla

Seinäjoen seurakunnan omistamat Luontoleirikeskukset Honkiniemi, Ahonniemi ja Lankari sijaitsevat Etelä-Pohjanmaalla kauniissa luontomaisemissa. Honkiniemi on mahdollisuuksiltaan monipuolisin, Lankari on lähellä Seinäjokea ja Ahonniemi rauhallisella paikalla Kalajärven rannalla.

‒ Ainoastaan Honkiniemi Ähtärissä on avoinna matkailijoille vuoden ympäri, kertoo Markku Autio.

Lisätietoa Seinäjoen seurakunnan Luontoleirikeskuksesta osoitteessa luontoleirikeskus.fi.

INFO

Luontoleirikeskus Honkiniemi

• Honkiniementie 150, 63700 Ähtäri
  • 14 km Ähtärin keskustasta