Seitsemän teologia vihitään pappisvirkaan Seinäjoella 7. kesäkuuta

Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura vihkii seitsemän teologian maisteria pappisvirkaan Pyhän Kolminaisuuden päivänä 7. kesäkuuta 2020.

Seinäjoella Lakeuden Ristissä vietettävä messu alkaa kello 10, ja se lähetetään suorana Lapuan hiippakunnan YouTube-kanavan ja Facebook-sivujen kautta. Suoratoisto tulkataan viittomakielelle. Messu on myös kuunneltavissa Radio Dei Pohjanmaan taajuudella (89,4 MHz).

Pappisvirkaan vihittävistä Marko Haukkamäki on kutsuttu hoitamaan Ilmasotakoulun määräaikaista sotilaspastorin virkaa. Muut vihittävät ovat saaneet kutsun seurakuntapastorin virkaan joko määräaikaisesti tai vakinaisesti: Tuomas Hurme Pihtiputaan seurakuntaan, Olli-Pekka Kaukometsä Karstulan seurakuntaan, Tiina Kinnunen Teuvan seurakuntaan, Aleksi Leppänen Multian seurakuntaan, Liisa Ruusukallio Jyväskylän seurakuntaan ja Miikka Tarpeenniemi Vaasan suomalaiseen seurakuntaan.

Pappisvihkimyksessä piispaa avustavat Multian ja Petäjäveden seurakuntien kirkkoherrana toimiva Laura Laitinen sekä Ilmavoimien kenttärovasti Kari Mannermaa. Messussa avustavana pappina toimii Seinäjoen alueseurakunnan johtava kappalainen Liisa Rantala. Kanttorina on Hanna Petäjä ja urkurina Anna-Kaisa Lahtinen.

Vihkimyksen toimittajien, vihittävien ja heidän läheistensä lisäksi kirkkoon mahtuu pienehkö joukko seurakuntalaisia. Turvamääräysten takia tilaa on kuitenkin rajoitetusti, minkä vuoksi seurakuntalaisia pyydetään osallistumaan tuona päivänä ensisijaisesti muihin jumalanpalveluksiin Seinäjoen seurakunnan kirkoissa.

Lisätiedot: Hiippakuntapastori Jaakko Antila, p. 040 777 3210

Wed Jun 03 08:00:00 EEST 2020