Kesätyöhaku avoinna 1.2.2023 alkaen

Seinäjoen seurakunnassa on haettavana kesätyöpaikat nuorille 1.2. alkaen. Hakijan tulee olla vähintään 16-vuotias. Hae kesätöitä KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella.

Seurakunnassa on kesätyöpaikkoja nuorille Törnävän, Nurmon ja Ylistaron hautausmailla, Lähetyssoppi myymälässä Matti Visannin kujalla, kahvilatyöntekijä-kirkon oppaana Lakeuden Ristissä sekä kirkon oppaina Nurmon, Ylistaron ja Peräseinäjoen kirkoissa.

Kesätyöpaikat seurakunnassa

Hautausmaa- ja puistotyöt

Työ seurakunnan hautausmailla ja puistoissa on vaihtelevaa ulkotyötä. Hautausmaa- ja puistotöihin on haettavissa pääsääntöisesti kuukauden pituinen työjakso, työntekijöitä haetaan myös 2-3 kk jaksoille touko-elokuulle. Valitse hakulomakkeessa mille hautausmaalle haet töihin. Kerro hakemuksessa lisäksi, mille ajalle ensisijaisesti haet töihin.

Myyjiä Lähetyssoppi-myymälään

Lähetyssoppi on pieni kauppa, jossa myydään seurakuntalaisten eri materiaaleista tekemiä käsitöitä. Työ on asiakaspalvelua, tuotteiden myyntiä ja seurakuntalaisten kohtaamista. Käsitöitä harrastavalla tämä työ on kuin unelma, sillä sinun tulee myös kutoa tai ommella myyntituotteita Lähetyssopelle. Työ on itsenäistä, säännöllistä ja tarkkuutta vaativaa. Hoidat päivittäin kaupan avauksen, sulkemisen ja tilitykset päivän päätteeksi. Kaupan siisteys ja tuotteiden hinnoittelu ja järjestely kuuluvat myös työhön.

Kerro hakemuksessasi käsityötaidoistasi ja siitä, miksi olisit hyvä työntekijä Lähetyssopelle. Kerro myös onko lähetystyö sinulle tuttua.

Kahvilatyöntekijä-oppaita Lakeuden Ristiin

Hakijalta odotetaan kielitaitoa, hygieniapassia, yhteistyö- ja asiakaspalvelutaitoja sekä tilannetajua. Kielitaito on tarpeen, koska työssä kohdataan ja opastetaan ympäri maailmaa tulevia turisteja. Oppaana ja Mission Cafen työntekijänä edustat ev.lut. seurakuntaa. Kirkon aulassa on mahdollisuus kahvitella ja vastaat työssäsi siitä, että kahvila on toimiva ja siisti. Asiakaspalvelu, kahvinkeitto, jäätelönmyynti ja tilitykset päivittäin kuuluvat tehtävääsi sekä vahtimestarien avustaminen kirkossa tarpeen mukaan.

Työskentely tapahtuu työparin kanssa. Kerro hakemuksessasi millä kielillä pystyt esittelemään kirkkoa ja seurakuntaa.

Kirkon oppaita

Kirkon oppaan tehtäviin kuuluu oppaana toimiminen ja päivystäminen kirkossa, vahtimestaritehtäviä yhdessä vahtimestarin kanssa ja itsenäisesti, kirkon siivous sekä muut vahtimestarin osoittamat tehtävät. Kirkon oppaita haetaan Nurmon, Ylistaron ja Peräseinäjoen kirkkoihin. Hakijalta odotetaan työhön tarttuvaa otetta, vastuullista asennetta ja halua opetella uusia tehtäviä.

Valitse hakulomakkeessa mihin kirkkoon haet töihin.

Harjoittelu- ja opinnäytetyöpaikat

Tarjoamme vuosittain eri alojen opiskelijoilla harjoittelu- ja opinnäytetyöpaikkoja. Ota yhteyttä henkilöstöpäällikkö heli.lavila@evl.fi.

Koristeellinen