Syntisten pöytä -messu

liturgia: Teemu Leino
saarna: seurakuntamme nimikkolähetti

Ruokailu vapaaehtoisella ruokamaksulla srk-talolla klo 14.30-16.00

Syntisten pöytä -messu on jumalanpalvelus, jonne kutsutaan meitä kaikkia. Messun keskiössä on ehtoollispöytä, jonne meistä jokainen on kutsuttu. "Kun tutkimme itseämme, joudumme myöntämään, että olemme epäuskoisia ja rakkaudettomia. Tarvitsemme tätä ateriaa. Kristus kutsuu pöytäänsä erityisesti niitä, jotka tuntevat itsensä syntisiksi." Katekismus 39.

Syntisten pöytä - messu ei ole pelkästään nuorten juttu, vaan siihen ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Monet perheet ovat kokeneet, että lasten kanssa on helppo tulla mukaan, koska ei tarvitse pelätä saavansa kritiikkiä lasten äänistä. Varttuneempi kirkkokansa on iloinnut lapsista kirkossa sekä nuorekkaista lauluista.

Syntisten pöytä -messua valmistellaan yhdessä seurakuntalaisten porukalla Syntisten kaffipöydässä messua edeltävän viikon keskiviikkona Pappilassa. Siellä on rento meininki kahvi kupin äärellä. Siellä rukoillaan, luetaan Raamattua ja jaetaan erilaisia tehtäviä messuun. Suunnitteluun ovat kaikki tervetulleita.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Kuuntele jumalanpalvelus tästä! Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ylistaron kappeliseurakunta