Seinäjoella 73 000 Yhteisvastuulle

Suomalaiset lahjoittivat Yhteisvastuukeräykselle tänä vuonna yli kolme miljoonaa euroa. Seinäjoen seurakunnassa keräystulos oli edellisvuosien tapaan hieno, nyt lähes 73 000 euroa.

Seinäjoen alueseurakunnan diakoniajohtaja Otto Savolainen toteaa, että tämä on mitä suurimmassa määrin vapaaehtoisten kerääjien työpanoksen ansiota.

‒ Hyvän keräystuoton mahdollistavat Seinäjoella lukuisat vapaaehtoiset, jotka antavat aikansa ja sydämensä yhteisen hyvän asian eteen keräämällä kaupungin alueilla listoilla ja järjestämällä tilaisuuksia ja tapahtumia keräyksen hyväksi. Lämmin kiitos kaikille keräyksen toteuttajille, mukaan tulleille ja keräykseen lahjoittaneille.

Kerätyillä varoilla avustetaan 2019 vähävaraisten lasten ja nuorten kouluttautumista Suomessa ja hauraissa maissa. Suomessa koulutuksellinen eriarvoisuus näyttäytyy muun muassa siten, että kunnat tukevat hyvin eri tavoin toisella asteella opiskelevien opiskelutarvikkeiden hankintaa. Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa kärsineitä ihmisiä. Yhteisvastuun tuotto jaetaan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun (60 %), Kirkon diakoniarahaston (20 %) sekä paikallisseurakuntien (20 %) kesken.

Helmikuussa alkava vuoden 2020 Yhteisvastuukeräys nostaa esiin vanhemmuuden haasteet sekä lasten ja nuorten vahvasti viestittämän tarpeen turvalliseen aikuiseen, jonka kanssa voi jutella asiasta kuin asiasta.

2019-11-12 08:00:00.0