Kirkkoneuvoston päätöksiä 31.3.2022

• Kirkkoneuvosto allekirjoitti seurakunnan tilinpäätöksen vuodelta 2021 ja esittää sen kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi. Tilikauden ylijäämä on 142 534,57 euroa ja hautainhoitorahaston tilikauden ylijäämä on 14 165,06 euroa.
  • Sairaalasielunhoitotyön vuoden 2021 tilinpäätös esitetään kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi ja lisäksi kirkkoneuvosto käsitteli sopimusluonnoksen koskien sairaalasielunhoidon yhteistyötä Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen ja evankelisluterilaisten seurakuntien kesken.
  • Lahjoitusrahastojen varojen käyttöä halutaan lisätä. Kirkkoneuvosto edellyttää alue- ja kappelineuvostoja laatimaan rahastojen käyttösuunnitelmat ja mahdolliset esitykset rahastosääntömuutoksiin vuoden 2022 aikana sekä laatii käyttösuunnitelmat kirkkoneuvoston vastuulla oleviin rahastoihin.
  • Henkilöstöasioissa merkittiin tiedoksi henkilöstötilinpäätös 2021, myönnettiin täyttölupa Ylistaron johtavan kappalaisen virkaan sekä pyydettiin Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulilta virkamääräys ja pappisvihkimys TM Johanna Södergårdille ja TM Eveliina Laaksolle.
  • Hyväksyttiin Seinäjoen kaupungin kanssa tehtävä sopimus koskien Herättäjäjuhlia 2023.
  • Seurakuntakeskukseen rakennetaan arkistolain mukaiset päätearkistotilat. Kirkkoneuvosto hyväksyi pääpiirustusluonnokset ja antoi valtuutuksen urakoitsijoiden kilpailuttamiseen.
  • Seinäjoen seurakunta avustaa Ukrainan kriisistä kärsiviä ja kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle 20.000 euron lisämäärärahaa Kirkon ulkomaanavulle kohdennettuna Ukrainan kriisin avustustoimintaan.

Kirkkoneuvoston pöytäkirjat luettavissa osoitteessa domus.evl.fi. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Apr 01 12:40:29 EEST 2022